عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس گفت: عدم پایبندی برخی کشورها با تحریک آمریکا به برجام موجب شده نتوانیم پاداش فیفا به تیم ملی فوتبال کشورمان را دریافت کنیم.

...."سیدکاظم دلخوش" عضو هیئت رئیسه فراکسیون ورزش مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به عدم پرداخت پاداش فدراسیون فوتبال از سوی فیفا به دلیل وجود تحریم‌های بانکی، گفت: برخی کشورها متأسفانه به برجام پایبند نبوده و نیستند.

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تصریح کرد: ما به تمام مواد تعهدآور برجام برای کشورهای متقابل و هم خودمان تاکنون پایبند بوده‌ایم اما برخی کشورها با تحریک آمریکا به تعهدات خود عمل نمی‌کنند که این امر موجب ایجاد نگرانی‌هایی شده است.

وی ادامه داد: این کشورها براین اساس بدهی‌های خود را نسبت به ایران پرداخت نمی‌کنند البته دیپلماسی خارجی ما پیگیر این موضوع است اما تاکنون نتوانسته‌ایم موفق به دریافت پاداش تیم ملی فوتبال ایران از فیفا به دلیل صعود به جام جهانی شویم.

نایب رئیس دوم فراکسیون ورزش مجلس با تأکید براینکه این موضوع را از طریق وزارت امور خارجه تا رسیدن به سرانجام پیگیری می‌کنیم، خاطرنشان کرد: بحث برجام یک موضوع عمومی بوده و تنها مربوط به یک حوزه اقتصادی نمی‌شود، وزارت امور خارجه هم در حال انجام اقدامات مناسب در این مورد هست و ما امیدواریم این کار انجام شود.

شایان ذکر است؛ قرار شد تیم ملی فوتبال ایران به دلیل آنکه توانسته برای پنجمین بار جواز حضور در جام جهانی را به دست بیاورد، طبق سنوات گذشته مبلغ قابل توجهی از فیفا دریافت کند. پاداش تیم ها برای جام جهانی 2018 روسیه نسبت به جام جهانی گذشته در برزیل افزایش یافت و به این ترتیب طبق اعلام کمیته اقتصادی فیفا، تیم ملی فوتبال ایران به دلیل صعود به جام جهانی 10 میلیون دلار پاداش دریافت خواهد کرد که البته این رقم از هزینه آماده سازی جدا است اما کی‌روش سرمربی تیم ملی کشورمان اعلام کرده که به دلیل بحث تحریم‌ها نتوانست این پاداش را دریافت کند.

انتهای پیام/

دیپلماسی خارجی پیگیر عدم پرداخت پاداش فیفا به تیم ملی فوتبال است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار