معاون جمعیت هلال احمر گفت: شعب جمعیت هلال احمر کرمان با همکاری مربیان و تسهیلگران خادم در ماه مبارک رمضان در راستای افزایش آمادگی و آگاهی خانواده ها برای مواجهه با مخاطرات، اقدام به برگزاری آموزش های طرح خادم در تکایا و مساجد کردند.

آموزش طرح خادم در مساجدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان   هادی فرشیدگفت : اطلاع از نقشه اضطرار، داشتن برنامه رسیدگی به افراد کم توان، حضور یک فرد آموزش دیده در خانواده و مشخص کردن نقاط خطر ساختمان ها از مهمترین شاخص های اجرای طرح خادم است.

معاون آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان کرماگفتن گفت: طرح ملی خادم یک تلاش دسته جمعی برای آموزش خانواده های ایرانی و افزایش تاب آوری آنان در برابر مخاطرات است.

وی افزود: تسهیلگران طرح خادم ارتباط بین جمعیت هلال احمر و مردم را تسهیل می کنند زیرا پیام این جمعیت را به منازل برده و میزان آمادگی مردم را پس از پرسیدن 15 سئوال مرتبط در این بخش می سنجند.

فرشید با بیان اینکه  طرح خادم بدون پرداخت هزینه در حال اجرا است اظهار کرد: علاوه بر سنجش آمادگی مردم، آموزش های کوتاه مدت با توجه به مخاطرات هر شهر در طرح خادم به مردم ارائه می شود.

وی گفت: برای انجام آموزش های طرح خادم در سال موظف به 12 مرحله مراجعه به درب منازل هستیم.

وی افزود: طرح خادم (خانواده آماده در مخاطرات) با طرح 15 سئوال در کل کشور راه اندازی شده و جمعیت هلال احمر متولی اجرای طرح است.وتاکنون 17هزار نفر در کرمان در این طرح آموزش دیدند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار