پرونده جازموریان روی میز مطالبه دادستانی

دادستان عمومی وانقلاب کرمان گفت: د رصورت ایجاد مطالبات جدی برای حمایت زیست محیطی از جازموریان، به عنوان مدعی العموم مسئله را پی گیری می کنیم.

مسئله جازموریان روی میز مطالبه دادستانی/ با مردم خط قرمزی نداریمبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، دادخدا سالاری دادستان عمومی وانقلاب کرمان در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه با قدردانی از زحمات رسانه ها در استان کرمان گفت: یکی از اقداماتی که در سال گذشته به شکل جدی و برمبنای مطالبه گری رسانه ها شکل گرفته فعال شدن 10کارگروه پیشگیری است.

وی افزود: تنها از مطبوعات انتظار داریم طبق آیه 26سوره ص قران مجید هر نوع حکم صادر کردن را برمبنای حق انجام دهند.

سالاری با بیان اینکه مطبوعات استان عملکرد خوبی داشته اند گفت: اگر جایی خطایی از مطبوعات سرزده به سبب ناآگاهی وجهل نسبت به موضوع مطرحه بوده است.

وی سپس با اشاره به اینکه دغدغه مدعی العموم دفاع از حقوق مردم است اظهار کرد: کارگروههای تشکیل شده در بحث های حوادث اجتماعی، مواد مخدر، قاچاق، جعل وکلاهبرداری ، امنیت غذایی و مانند آن برخوردهای پیشگیرانه دارند سیستم قضایی جدا از سیاست است ودغدغه مردم مسئله ماست.

دادستان عمومی وانقلاب کرمان تصریح کرد: در همه کارگروهها یک قاضی سرپرست کارگروه است و برمهار اتفاقات و حوادث اجتماعی که منشا جرائم و اتفاقات ناگوار است نظارت می کنند.

سالاری همچنین اظهار کرد: در سال 95 حدود 631بازدید از کارگاهها انجام شده که درتمام کارگاهها نواقصی در سیستم ایمنی گزارش شده و204کارگاه تعطیل شد.

وی از آمار کاهش فوتی در کارگاه ها و در حین کار خبرداد و گفت: آمار فوت در حین کار در سال 94حدود44نفر بود که در سال 95به 36نفر رسید.

وی با تاکید براینکه 306بازدید میدانی ازآسانسورها در اماکن عمومی داشتیم گفت: 32واحد در اماکن عمومی را پلمب کردیم و63مورد واحد نیز که خدمات عمومی ارائه می کردند مانند شهربازی ها پلمب شدند.

دادستان انقلاب کرمان با بیان اینکه در کارگروه فضای مجازی نیز309مورد اخبار امنیتی و350سایت معاند نظام ومخالف نظام شناسایی شد گفت: در بحث مشروبات الکلی آمار کشفیات به ویژه در مشروبات خارجی بسیار بالا بوده است.

وی افزود: در سال 95 ورودی پرونده به دادسراهای استان 178هزار و672پرونده بوده است که 178هزار و345پرونده خروجی از سیستم قضایی بوده است.

سالاری اظهار کرد: در خصوص مسائل مختلف تاجایی که حق مردم مطرح باشد ورود می کنیم والا در هر اتفاقی که نمی توانیم ورود کنیم قضایی مثل مسائل تخریب محیط زیست و این گونه اتفاقات باید از دستگاههای زیربط دنبال شود.

وی تاکید کرد: ما با مردم خط قرمزی نداریم آنچه اهمیت دارد امنیت ومطالبات مردم نظیر مسائل زیست محیطی و انتقال آب و ..نیز در حوزه پی گیری های ما جای دارد.

انتهای پیام/ح

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار