مدیر حوزه‌های علمیه کشور ضمن تقدیر از ظرفیت‌سازی آموزشی در مدارس در حوزه مبارزه با اعتیاد گفت: قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی باید الگو باشد.

قم در کاهش آسیب‌های اجتماعی الگو باشد به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از روابط عمومی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در دیدار دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان قم، ضمن تقدیر از اقدامات وزارت کشور و ستاد مبارزه با مواد مخدر در حوزه مبارزه، درمان و پیشگیری از اعتیاد با تأکید بر اهمیت آسیب‌های اجتماعی اظهار کرد: مقام معظم رهبری نیز تأکیدات بسیاری در این بخش داشته‌اند و اقدامات خوبی در کشور آغاز شده است.

وی با بیان اینکه همه در قبال کاهش آسیب‌های اجتماعی وظیفه دارند، گفت: قم باید در حوزه‌های مختلف با استان‌های دیگر متفاوت باشد، درست است که قم مهاجرپذیر است، اما این شهر ظرفیت بالای فرهنگی و تمدنی دارد که باید متفاوت و الگو باشد.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تأکید بر اینکه قم باید در رتبه‌های آخر جدول آسیب‌های اجتماعی باشد، تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهیم تا کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهر قم محقق شود.

وی با تأکید بر اینکه برای رفع مشکلات اجتماعی نیازمند عزم ملی هستیم، گفت: باید در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی چشم‌انداز مشخصی تدوین شود و برنامه جامعی شامل جدول زمانی و وظایف نهاد‌های مختلف آماده شود تا بتوان به نتیجه مطلوب رسید.

اعرافی پیشگیری نرم‌افزاری متکی بر اطلاعات و آگاهی مردمی را حرکتی مهم خواند و افزود: اقدامات بسیار خوبی در حوزه پیشگیری انجام شده است، ولی باید گسترده‌تر به دنبال آموزش‌ها بود.

وی اضافه کرد: همین آگاهی عمومی است که از گسترش اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در جامعه جلوگیری می‌کند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه حوزه‌های علمیه آماده مشارکت با ستاد مبارزه با مواد مخدر و وزارت کشور برای گسترش آموزش‌های پیشگیری از اعتیاد است، بیان کرد: در حوزه آموزش نیز آمادگی داریم که مدارس را فعال کرده تا بتوانید از ظرفیت طلاب برای تربیت مدرس پیشگیری از اعتیاد استفاده شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.