تمدید دفاتر بیمه سلامت و اعتبار بخشی در سامانه به مدت یک سال از طریق اعلام به موسسات طرف قرارداد در استان‌ها بدون تعویض دفاتر و با اعلام عمومی قابل اجراست.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  مهدی میرشاه‌ولد افزود: همچنین بر این اساس تمامی دفترچه بیمه‌های صادر شده در سال 1393 که اعتبار آنها در سال جاری به اتمام می‌رسد در صورت دارا بودن برگه سفید، تا آخرین برگ و حداکثر به مدت یک سال از اتمام اعتبار، قابل استفاده خواهند بود. در واقع تمدید اعتبار به صورت متمرکز و از طریق ستاد سازمان در سامانه انجام می‌گیرد.

به گفته وی لازم است؛ برای بیمه شدگانی که در سال 94 علاوه بر اتمام اعتبار دفاتر، نسخ دفترچه‌هایشان نیز به پایان می‌رسد، دفاتر جدید با اعتبار یکساله از تاریخ اعتبار دفاتر قبلی، با انجام فرآیند تمدید صادر می‌شود.

میرشاه ‌ولد ادامه داد: بر این اساس بیمه شدگانی که نسخ دفترچه هایشان به اتمام رسیده با در دست داشتن دفترچه و کارت شناسایی معتبر به کلیه دفاتر پیشخوان دولتی طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت مراجعه و دفترچه‌های جدیدشان را دریافت کنند. بیمه شدگان تنها باید 1000 تومان بابت صدور مجدد بپردازند.

نحوه تمدید بیمه و دفترچه بیمه سلامت

قائم مقام سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به اینکه اعتبار یک ساله دفترچه بیمه شدگان همگانی که اردیبهشت ماه سال گذشته دفترچه بیمه خود را دریافت کرده‌اند به پایان رسیده است، نحوه تمدید دفاتر بیمه سلامت را اعلام کرد.

رحمت‌الله توکل با اشاره به اینکه بر این اساس تمامی دفترچه بیمه‌های صادر شده در سال گذشته که اعتبار آنها در سال جاری به اتمام می‌رسد در صورت دارا بودن برگه سفید، تا آخرین برگ و حداکثر به مدت یک سال از اتمام اعتبار، قابل استفاده خواهند بود عنوان کرد: در واقع تمدید اعتبار به صورت متمرکز و از طریق ستاد سازمان در سامانه انجام می‌شود.

وی ادامه داد: برای بیمه شدگانی که در سال 94 علاوه بر اتمام اعتبار دفاتر، نسخ دفترچه‌هایشان نیز به پایان می‌رسد، دفاتر جدید با اعتبار یکساله از تاریخ اعتبار دفاتر قبلی، با انجام فرآیند تمدید صادر می‌شود.

توکل ضمن اعلام اینکه این بیمه شدگان می‌توانند با در دست داشتن دفترچه و کارت شناسایی معتبر به کلیه دفاتر پیشخوان دولتی طرف قرارداد با سازمان بیمه سلامت مراجعه و دفترچه‌های جدیدشان را دریافت کنند گفت: هزینه صدور مجدد دفترچه‌ها 1000 تومان است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایوب هاتفیان
۲۰:۴۹ ۱۰ مهر ۱۳۹۹
اعتبار بیمه ما تمام شده برای هر نفر ماهانه ۵۵ هزار تومان می خواهند ما مستاجر جماعت نمی دونیم اجاره بدیم یا خرج خانواده بدیم یا پول بیمه سلامت بدیم تورو خدا به داد این مردم برسید
Iran (Islamic Republic of)
حسنی
۱۶:۰۸ ۱۱ مرداد ۱۳۹۹
سلام من دفترچه بیمه سلامتم تا برج سه اعتبار داشته یعنی الان احتیاج نیست تعویض کنم
Iran (Islamic Republic of)
عبدالله الله مرادی
۱۱:۴۵ ۱۶ فروردين ۱۳۹۹
برای تمدید بیمه ثبت نام کردیم جوابش اومده دفتر پیشخوان تعطیل کجا باید تمدید کنیم
Iran (Islamic Republic of)
سواد نامور
۱۲:۴۱ ۰۲ آبان ۱۳۹۸
با سلام اعتبار دفترچه سلامت ما بیشتر از یک سال گذشته بود اعتبار نزدن الان ببریم میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۲۹ دی ۱۳۹۷
با سلام. از اینکه بیمه سلامت دارم خیلی خوشحالم. خواستم بگم اینو. و اینکه چقدر همه چی گل و بلبله و چقدر در رفاهیم.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۳:۲۲ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
اقای روحانی تورخداقسم کاری کنید بیمه سلامت همه جا اعتبار داشته باشددارو خانه قراردادداشته باشدرسیدگی کنید بدون بیمه مازنده نمیمانیم تاسال1400
Iran (Islamic Republic of)
رضا صادقی
۰۲:۰۹ ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
باسلام بنظرمن بیمه سلامت برای کسانی مثل من
که پنجاهو چند سال دارم و بیکارم یک دلگرمی
و راحتی خیال از آینده است با اینکه در حال حاضر
هیچگونه بیماری ندارم . متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
برای نوزاد دفترچه جدید بیمه سلامت نمی دید چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
با سلام من برای تمدید دفترچه بیمه سلامت همسرم اقدام کردم اما بخاطر اینکه دفترچه بیمه خودم اسکن نشده میگن مشمول بیمه سلامت نمیشید و باید بیمه ایرانیان شید,من هزینه پرداخت بیمه ایرانیان رو ندارم از طرفی همسرم بیماری صعب العلاج دارن و مدام باید تحت نظر پزشک باشن,من با این شرایط باید چکار کنم؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۵ ۰۵ بهمن ۱۳۹۶
چطوری برای هردفترانقدرهزینه بپردازیم...جوانهامون لیسانس گرفتن.افسرده شدن بدلیل نداشتن معرف معتبرکنارخونه...ازدواج تعطیل شادی تعطیل کارتعطیل..دفتربیمه روهم تعطیل ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۱۲ آذر ۱۳۹۶
چرا دفترچه بیمه سلامت قطع شده دیگه هیچ جا اعتبار نداره . خواهشا جواب بدید
Iran (Islamic Republic of)
میثم میرزانیا
۲۳:۱۷ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
من برای دریافت دفترچه بیمه سلامت به دفاتر پیشخوان رفتم تا بتونم برای همسرم دفترچه بیمه سلامت بگیرم چون خودم از قبل داشتم باید تحت سرپرست من قرار لگیره ولی این دفتر پیشخوان میگفت امکان گرفتن دفترچه بیمه سلامت وجود نداره وباید هر دونفر شما مبلغ 452000هزار تومان بریزید حساب تا بیمه ایرانیان صدور کنیم این کجاش رایگان هست میخواستم رسیدگی کنید چرا سایت بیمه سلامت مسدود هست قسمت دریافت بیمه سلامت ؟
باتشکر
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۸:۴۲ ۱۹ آبان ۱۳۹۶
با سلام . یک سوال در مورد تمدید دفترچه های سلامت داشتم متشکرم
United States of America
رحمانی
۲۲:۱۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۶
روحانی مچکریم»تشکر رییس دولت تدبیروامید» سپاسگزاریم جناب اقای قاضی زاده هاشمی وزیرتلاشگر وصدیق بهداشت