جهانگری ایجاد 700هزار شغل در سال 95 را از موفقیت های دولت بر شمرد و گفت: دولت دوازدهم درصدد سرعت بخشیدن به حل مشکلات اقتصادی و بیکاری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛  در نشست شورای اداری استان که پیش از ظهر امروز با حضور مسولان و مدیران دستگاه های اجرایی ، نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی ، مدیران بانک ها و سرمایه گذاران بخش خصوصی برگزارشد معاون اول رئیس جمهور، گیلان را سرزمین غیور مردان و مرکز نخبه پروری ایران دانست و گفت : نقش گیلان در تاریخ کشور از مشروطیت تا انقلاب اسلامی بر کسی پوشیده نیست و نمونه بارز مشارکت سیاسی و آگاهانه گیلانیان شرکت حداکثری در انتخابات گذشته است .

اسحاق جهانگیری با اشاره به اینکه ایران در منطقه ای قرار گرفته که هر روز آبستن اتفاقات مختلفی است گفت : چه آنانی که به رئیس جمهور منتخب رای داده و چه آنان که رای نداده اند با همدلی و اعتماد امنیت کشور را در این منطقه حساس حفظ کرده و بر مسایل و مشکلات فائق آیند .

معاون اول رئیس جمهور امنیت و ثبات فعلی کشور را مرهون آگاهی ملت و حضور موثر و آگاهانه نیروهای مسلح دانست و گفت : در حال حاضر چالشی در کشور سخت تر از بیکاری نیست که باید برای حل این مشکل در جهت مشارکت بیشتر سرمایه گذاران بخش خصوصی و تعامل با کشورهای دنیا برای جذب سرمایه های خارجی قدم برداریم .

وی بر وحدت و انسجام ملی برای حل چالش های اقتصادی تاکید کرد و گفت : در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی اگر هرکس به جای اینکه از دیگران سوال کند که چه کردند برای خود نقشی تعریف کند و به میدان بیاید ، زودتر به نتیجه می رسیم .

اسحاق جهانگری، رشد 11 درصدی اقتصادی و ایجاد 700هزار شغل را در سال 95 از موفقیت های دولت بر شمرد و افزود :با وجود برگزاری انتخابات در سال 96 و فرآیند تغییراتی در کابینه ، دولت دوازدهم در صدد است با ترکیبی از افراد مجرب و جوان به روند حل مشکلات اقتصادی و بیکاری سرعت بخشد.

وی تکمیل طرح های نیمه تمام را از اولویت های دولت دوازدهم برشمرد و گفت : امسال 6 هزار واحد صنعتی نیمه تمام با پیشرفت بیش از 60 درصد در کشور تکمیل می شوند که سهم گیلان هم از این واحد ها چشمگیر خواهد بود .

معاون اول رئیس جمهور کشاورزی و گردشگری را دو مبنع مهم اشتغال و درآمد زایی در گیلان عنوان و تصریح کرد : با توجه به دسترسی گیلان به کشورهای حاشیه دریای خزر و توانمندی این استان در صادرات غیر نفتی، دولت در صدد است با تکمیل راه آهن قزوین رشت – انزلی – آستارا و اتمام باقی مانده آزاد راه رشت – قزوین ، صادرات را در گیلان رونق ببخشد.

وی قول داد پس از بازگشت از گیلان ، کارگروهی در تهران برای پیگیری و حل مشکلات این استان تشکیل دهد .

انتهای پیام/س

اقدامات دولت دوازدهم برای حل مشکلات اقتصادی و بیکاری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.