رئیس ستاد ارتش پاکستان روز گذشته، طی سخنانی در پای چنار گفته‌ بود که پاکستان در حاشیه های خط دیورند به دسیسه مواجه است.

پاکستان: داعش در افغانستان در حال توانمند شدن استبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «ژنرال قمر بجوا» رئیس ستاد ارتش پاکستان روز گذشته، طی سخنانی در پای چنار اظهار داشته است که پاکستان هنوز هم از آن‌طرف خط دیورند با تهدیدهایی مواجه است که نشان می دهد گروه داعش در خاک افغانستان در حال نیرو مند شدن است.

این در حالی‌است که حکومت افغانستان ادعا می‌کند که گروه تروریستی داعش در افغانستان سرکوب گردیده و نمی‌تواند تهدید بزرگ امنیتی محسوب شود.

پیش از این ناتو هم گفته بود که ساحۀ فعالیت گروه داعش در افغانستان به حد اکثر رسیده و بیش‌تر افراد این گروه در حمله‌های هوایی نیروهای خارجی و عملیات‌های نیروهای افغان کشته شده‌اند.

بجوا گفته‌است که مردم پاکستان در برابر دسیسه‌ها قوی باقی می‌مانند و ادعا کرده که هدف از تهدیدها، ایجاد تفرقه در میان مردم پاکستان است.

از سویی، حکومت افغانستان باور دارد که خود پاکستان گروه‌های هراس‌افگن به شمول داعش و طالبان را حمایت می‌کند و آنان را در خاکش پناه داده‌است.

یک رز پیش ینس ستولتنبرگ، دبیر کل ناتو هم گفت که حکومت افغانستان باید یک راه حل به از میان برداشتن پناه‌گاه‌های هراس‌افگنان پیدا کند و این پناه‌گاه‌ها در خاک پاکستان نابود گردند.

در همین حال، مقام‌های پاکستانی ادعا می‌کنند که گروه‌های طالبان و شبکۀ حقانی دیگر در پاکستان نیستند و در خود خاک افغانستان حضور دارند.

هرچند سنای امریکا نیز حضور پناه‌گاه‌های آنان در پاکستان را تایید کرده و ناتو نیز به دریافت راه حل برای آن تاکید می‌کند.

انتهای پیام/

داعش در خاک افغانستان در حال تقویت شدن است

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار