معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان گفت: مصرف آب در دهه اول تیرماه امسال در شهر همدان بین 13 تا 16 درصد افزایش داشته است.

افزایش 16 درصدی مصرف آب در همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حمید رضا نیکداد افزود: در دهه اول تیرماه یک هزار و 550 لیتر در ثانیه آب توسط شهروندان همدانی مصرف شده است و این روند افزایشی مصرف موجب پایین آمدن ذخایر آب شده است.

وی با بیان اینکه گرمای هوا، تعطیلات عید سعید فطر و افزایش سفرهای تابستانی به همدان از دلایل عمده افزایش مصرف آب در شهر همدان بوده است اضافه کرد: در صورت تداوم افزایش مصرف آب، افت فشار در خطوط اصلی آبرسانی ایجاد می شود.

وی با تاکید بر اینکه شهروندان باید الگوی مصرف را رعایت کنند گفت: در حال حاضر با این روند افزایشی، مصرف آب از تولید بیشتر شده است و همشهریان باید با صرفه جویی و مصرف بهینه، شرکت آب و فاضلاب را در توزیع عادلانه آب یاری کنند.

وی یادآور شد: مصرف آب در شهرستان های استان منطقی است و هیچ مشکلی وجود ندارد.

نیکداد افزود: همدان جزو شهرهای دارای تنش آبی نیست اما با این وجود باید شهروندان الگوی مصرف را رعایت کنند تا با کنترل مصرف بتوانیم تابستان بدن مشکل و بدون قطعی آب داشته باشیم.

وی با بیان اینکه هیچ گونه قطعی آب در شهر همدان پیش بینی نمی شود افزود: در صورت تداوم افزایش مصرف آب توسط شهروندان، افت فشار آب محتمل است.

نیکداد با بیان اینکه کولرهای آبی در شبانه روز 200 لیتر آب مصرف می کنند گفت: اگر شهروندان برای این کولرها سایه بان نصب کنند 17 تا 20 درصد مصرف آب کولر را کاهش می دهند.

وی افزود: 175 حلقه چاه، آب آشامیدنی مردم استان همدان را تامین می کنند و اکنون 2 حلقه چشمه و 2 رشته قنات در استان وجود دارد و 79 باب مخزن نیز فعال است.

وی با بیان اینکه طول شبکه توزیع آب 2 هزار و 554 کیلومتر است تصریح کرد: طول خط انتقال آب 458 کیلومتر، سرانه تولید 230 لیتر در شبانه روز و سرانه مصرف 160 لیتر در شبانه روز است.

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.