سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: قوانین جدید داوری در آغاز بازی ها اعلام شد اما با این وجود توانستیم عنوان قهرمانی آسیا را کسب کنیم.

پیام خانلرخانی در گفتگو با  خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان   درمورد مسابقات قهرمانی آسیا بیان کرد: این دوره از رقابت ها سطح بالایی داشت و به نوعی مانند مسابقات جهانی بود چرا که تیم های حاضر در این دوره از چهار قاره آسيا، اروپا، آمريكا و اقيانوسيه بودند و کار برای ملی پوشان ما برای کسب مدال و عنوان قهرمانی سخت بود.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه مسابقات پاراتکواندو به صورت آزاد برگزار می شود و تمام تیم های دنیا اجازه حضور در این رقابت ها را دارند کسب امتیاز و مدال دشوار است.باتوجه با اینکه این رشته از پارالمپیک 2020 توکیو حضور دارد تمام کشورها سعی دارند با کسب امتیاز و افزایش رنکینگ سهمیه این دوره را کسب کنند.

خانلرخانی تصریح کرد: با توجه به مواردی که ذکر کردم تیم روسیه و ترکیه در هر وزن نمایندگان زیادی داشتند تا بتوانند مدال آوری کنند و ما از قبل پیش بینی این سطح از رقابت ها را داشتیم و خداروشكر ملی پوشان سنگ تموم گذاشتند و با توجه به سختيهايی كه در تمرينات كشيدند مزد زحماتشون رو گرفتند و پرچم كشورمان را به اهتزاز در آوردند.

وی عنوان کرد: سایر تيم ها نیز عملکرد خوبی داشتند اما روسيه، تركيه، ازبكستان و مغولستان از سطح بالاتری برخوردار بودند و خوشحالم که در نهایت تیم ایران قهرمان این دوره از مسابقات شد.

خانلرخانی درمورد شرایط میزبانی و داوری رقابت ها افزود: ميزبانی بسیار خوب برگزار شد اما شب قبل از شروع مسابقات قوانین جدید داوری مطرح شد كه خيلی برای تیم ملی و بازیکنان سخت بود و ملی پوشان سعی بدون اشتباه بازی کنند و به جز یک مورد، تکواندوکاران اجازه نداند که داوری بر روی بازی تاثیر گذار باشد.

مسئولان مسابقات درحق تیم ملی اجحاف کردند

وی در مورد کسب عنوان بهترین سرمربی آسیا بیان کرد: هدفم فقط قهرمانی كشورم و تيم ملی بود و خداروشاكر هستم كه اين عنوان هم به كشور ايران رسيد. البته باید عنوان فنی ترين بازيكن هم بايد به ملی پوشان ایران تعلق می گرفت كه متاسفانه مسئولان برگزاری در حق بچه های ما اجحاف كردند و به تيم ديگری داده شد.

سرمربی تیم ملی پاراتکواندو در پایان خاطر نشان کرد: از حمايتهای فدراسيون تكواندو تشکر می کنم و اميدوارم تيم های ملی هميشه در تمام ميادين سربلند و پيروز باشند.

انتهای پیام/


سطح تیم ملی پاراتکواندو از تمام کشورها بالاتر است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار