به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛سعیدی اصل مدیر امور شعب بانک ملی در آذربایجان شرقی با تبیین عملکرد بانک ملی استان آذربایجان شرقی در دولت تدبیر و امید گفت: مصارف بانک ملی در استان در همان بازه زمانی 89.49 درصد افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه بانـک ملـی ایـران در استـان آذربایجان شرقی، با دارا بودن 318 دستگاه ATM (بیشترین دستگاه خودپرداز در بین بانک های استان) بزرگترین ارائه دهنده خدمات بانکداری الکترونیک از طریق این دستگاه هاست، اظهارکرد: در طی سـال هـای 94 و 95 تعـداد 35 دستگـاه جدیـد خریـداری شـده که 20 دستگـاه در محـل هـای جدیـد نصـب و تعـداد 15 دستگاه جایگزین دستگاه های فرسوده شد.
وی با اعلام اینکه پیش از سال 1392 تعداد دستگاه های POS نصب شـده در استان هشت هزار و 381 دستگاه بود، گفت: تا پایان بهمن ماه 1395 این تعـداد بـه 23 هزار و 777 دستگـاه اعم از ثابت و سیار رسیـد کـه این روند رو به افزایش همچنان در جهت رضایت مشتریـان بانـک و استفاده عموم مردم از این دستگاه ها سیر صعودی خود را ادامه خواهد داد.
سعیدی با اشاره به شکل گیری کانون جوانه ها توسط بانک ملی با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با مفاهیم پولـی و اقتصـادی، گفت: با توجه به اینکه محتوای مناسبـی در راستای آموزش علم اقتصاد و بالا بردن سواد اقتصادی کودکان و نوجوانان موجود نبود، در این طرح با استفاده از جذابیت بالای محیط وب برای کودکان و نوجوانان امروزی مفاهیم اقتصادی در محیطی شاد و سرگرم کننده آموزش داده می شود تا با مفاهیم پس انداز کردن و تنظیم دخل و خرج آشنا شوند.
جذب بیش از 100 هزار عضو در کانون جوانه های استان آذربایجان شرقی
سعیدی از جذب بیش از 100 هزار عضو در کانون جوانه های استان آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: تفاهم نامه ای هم با اداره کل آموزش و پرورش و همچنین سازمان نوسازی مدارس استان در راستای توسعه همکاری های دوجانبه به خصوص آشنایی نوجوانان با سامانه کانون جوانه ها امضا شده است.
وی به سرمایه گذاری در شرکت های دانش بنیان و همکاری پژوهشی در حوزه های بانکداری نوین، فناوری اطلاعات و مدیریت سازمانی به عنوان زمینه دیگر همکاری بین بانک ملی ایران و موسسه های آموزش عالی کشور اشاره کرد و گفت: درهمین راستا در رویداد استارت آپ میت آپ تبریز ( رویدادکارآفرینی و فناوری ) از ایده های نخبگان بومی که راهکارهای جدیدی برای حل مشکلات و مسائل موجود در دنیای فناوری ارائه دادند ، در مهرماه 1395 حمایت کردیم.
وی به احداث خانه بهداشت روستای ساری سولی، مشارکت در احداث خانه بهداشت روستاهای دیزج صفرعلی، آقابابا سنگ، طرزم، ینگجه و نگارستان ورزقان به عنوان رویکردهای حمایتی بانک ملی از توسعه مناطق محروم اشاره کرد و افزود: مشارکت 100درصدی در احداث مدرسه شهدای بانک ملی روستای میرزا علی کندی از دیگر خدمات انجام شده در این راستاست.
پرداخت 14 هزار و 728 میلیارد و 241 میلیون ریال تسهیلات
سعیدی اصل با اشاره به افزایش 80 درصدی تسهیلات پرداخت شده توسط بانک ملی در استان آذربایجان شرقی در سال 95 نسبت به سال 92 گفت: در سال 92 در بخش های صنعت، معدن، کشاورزی، خدمات بازرگانی، مسکن و قرض الحسنه 8 هزار و 274 میلیارد و 858 میلیون ریال و در سال 95 به میزان 14 هزار و 728 میلیارد و 241 میلیون ریال تسهیلات پرداخت شد.
وی همچنین از افزایش 6 برابری تسهیلات ازدواج پرداخت شده در استان توسط بانک ملی در سال 1395 نسبت به سال 1392 خبر داد و گفت: در چهار سال فعالیت دولت تدبیر و امید 2 هزار و 307 میلیارد و 385 میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه ازدواج پرداخت شد.
وی اظهارکرد: بانک ملی استان اذربایجان شرقی در این سال ها با پرداخت 56 هزار و 252 فقره تسهیلات ازدواج سرآمد بانک های استان بوده است.
مدیر امور شعب بانک ملی در آذربایجان شرقی میزان تسهیلات اشتغال پرداخت شده به مددجویان بهزیستی و کمیته امداد در استان را در چهار سال گذشته 884 میلیارد و 449 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: توسط این بانک 2 هزار و 112 میلیارد و 432 میلیون ریال تسهیلات در قالب طرح رونق تولید پرداخت شده است.
سعیدی اصل همچنین گفت: در سفر کاروان تدبیر و امید به استان آذربایجان شرقی تعداد 427 فقره تسهیلات قرض الحسنه به میزان هشت میلیارد و 540 میلیون ریال به مردم این استان پرداخت شد.
وی با اشاره به اینکه در مهر ماه 1394 به صورت آزمایشی و دراسفند ماه همان سال به صورت رسمی سامانه بام رونمایی شد، هدف از ایجاد این سامانه را تحقق دو شعار' نوآوری پایانی ندارد' و ' مشتریان ما لایق بهترین خدماتند' عنوان کرد.
وی اظهارکرد: سامانه بام علاوه بر ارائه خدمات متداول بانکداری اینترنتی، ارائه دهنده خدماتی نوین در حوزه حسابداری شخصی است.
سعیدی اصل ادامه داد: سامانه بام جدیدترین سامانه بانکداری اینترنتی بانک ملی ایران است که با استفاده از آخرین تکنولوژی های حوزه فناوری و مجموعه ای از خدمات قابل ارائه به مشتریان طراحی و ارائه شده است .
وی گفت: این سامانه بدون نیاز به هیچ نوع برنامه جانبی قابل نصب در گوشی های I.O.S و اندروید است و قابلیت انجام تمامی خدمات یک بانک از جمله نمایـش آنلایـن مانـده، صورتحسـاب، انتقـال پـول از حساب به کارت یا حساب و پرداخت قبوض و خرید شارژ و پرداخت اقسـاط تسهیـلات را دارد.
وی اعلام کرد: به علت سهولت و امنیت و سرعت بی نظیر این سامانه تعداد کاربـران ایـن سامانـه از 19 هزار و 25 نفـر عضـو در مرداد 1395 به 43 هزار و 195 نفر در پایان اسفند ماه 1395 رسید.
وی در پایان با اشاره به عملکرد وصول مطالبات بانک ملی در استان آذربایجان شرقی گفت: با پیروی از منویات مقام معظم رهبری از سال 1392 ضمن عملکرد بسیار درخشان بانک ملی در حمایت از واحدهای تولیدی، با بهره گیری از ابزارهای مطالباتی نسبت به کاهـش مطالبات اقدام شده و NPL ( نسبت مانده مطالبات غیر جاری به مانـده ناخالـص تسهیـلات ) این بانک در پایان اسفند ماه 1395 به 3.6% رسیده که در مقایسه با سایر بانک های استان و با توجه به حجم تسهیلات پرداخت شده، بسیار مطلوب است.
انتهای پیام/ش