مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: با اقدامات صورت گرفته و برنامه‌هایی که اجرا شده، گونه‌های حیوانی در مناطق شکارممنوع استان بوشهر رو به افزایش است.

افزایش گونه‌های حیوانی در مناطق شکارممنوع استان بوشهربه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حسین دلشب در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای حمایت از محیط زیست استان بوشهر اقدامات و طرح‌های خوبی اجرا شده است و حمایت از گونه‌های مختلف جانوری در دستور کار است.

وی با اشاره به اینکه منطقه حفاظت‌شده مند و منطقه خارگ به عنوان مهمترین زیستگاه‌های آهو در استان بوشهر محسوب می‌شوند، بیان کرد: برای حفظ این گونه تاکنون اقدامات خوبی انجام شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ادامه داد: در سطح استان دو منطقه شکار ممنوع داریم که شامل منطقه کوه مند و منطقه کوه سیاه در بخش بوشکان دشتستان است.

وی با بیان اینکه منطقه مند به عنوان یکی از زیستگاه های مهم کل و بز محسوب می‌شود، تصریح کرد: در سال‌های اخیر شاهد کاهش این گونه‌های حیوانی در این منطقه بودیم ولی با آگاه‌سازی جامعه محلی و اقدامات صورت گرفته هم‌اکنون شاهد افزایش جمعیت این گونه‌ها هستیم.

دلشب با اشاره به ایجاد آبشخورگاه‌های متعدد برای گونه های جانوری در منطقه کوه سیاه در بخش بوشکان، افزود: این اقدامات باعث افزایش تعداد گونه‌ها در این منطقه شده است.

وی به اهمیت بالای حضور و مشارکت مردم در طرح‌های زیست‌ محیطی اشاره کرد و ادامه داد: طرح اجتماع محور حفاظت از پلنگ ایرانی را با مشارکت جوامع محلی اجرایی کردیم، کتابخانه راه‌اندازی شد و دوربین‌های تله‌ای نصب کردیم که نقش مهمی در حفاظت از پلنگ داشته است.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.