مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه از طلب 180 میلیارد تومانی این شرکت از مشترکین خبر داد و گفت: تلاش می‌کنیم تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان تا پایان سال 97 گازرسانی شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛سیروس شهبازی مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه گفت: ایران دومین ذخایر گاز دنیا را دارد و سومین تولیدکننده گازطبیعی در دنیا است گاز طبیعی یکی از پاک‌ترین سوخت‌ها است و 70 درصد سبد انرژی خانوارهای ما را تشکیل می‌دهد.

وی افزود: در کرمانشاه 25 شهر و 765 روستا از نعت گاز برخوردارند که شامل 99 درصد جمعیت شهری و 53 درصد جمعیت روستایی است  هم اکنون 517 هزار مشترک خانگی و 2020 واحد صنعتی در استان از گاز طبیعی استفاده می‌کنند در کرمانشاه 2490 روستا داریم که بر اساس قانون گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار در اولویت است که تعداد آنها به 1730 روستا می‌رسد.

شهبازی گفت: از این 1730 روستا، 765 روستا اکنون گاز دارند، 630 روستا در دست اجرا است و 500 روستا نیز برای به پیمان رفتن در دست پیگیری است در تمام روستاهای استان به شکلی کار در حال انجام است و تا پایان سال 96 تکلیف همه روستاها مشخص خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه از 32 شهر کرمانشاه نیز 25 شهر گاز دارند و مابقی در دست اقدام است، یادآوری کرد: گازرسانی به حمیل در مراحل نهایی است و امیدواریم در هفته دولت به بهره‌برداری برسد، شهر باینگان نیز در مراحل نهایی است، گازرسانی به ازگله به زودی به پیمان می‌رود، گازرسانی به ریجاب در مرحله پیمان‌سپاری است و در نوسود و نودشه کار اجرایی در حال انجام است.

 

انتهای پیام/ز

25 شهر استان کرمانشاه از نعمت گاز برخوردارند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.