شهرکرد؛

فعالیت ۲۰۰ گروه جهادی در چهارمحال و بختیاری

۲۰۰ گروه جهادی و هجرت در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت دارند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ قاسم سلیمانی استاندار چهارمحال و بختیاری در نشست ستاد پشتیبانی از اردو‌های جهادی و هجرت استان، تلاش بسیج سازندگی در اجرای طرح‌های اردوی جهادی را قابل تقدیر دانست.

وی از مدیران دستگاه‌های اجرایی خواست: با توجه به آغاز فعالیت این اردوها، تعامل و همکاری بهتر از سال‌های گذشته با نیرو‌های جهادی داشته باشند.

سلیمانی تأکید کرد: با توجه به کمبود اعتبارات دولت و توان بالای قرارگاه خاتم الانبیاء (ص) در اجرای طرح‌های عمرانی، برنامه ریزی برای مشارکت این نهاد همچون بنیاد برکت و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در طرح‌های بسیج سازندگی به خصوص در زمینه اقتصاد مقاومتی و پروژه‌های محرومیت زدایی در استان صورت گیرد.

سرهنگ محمدعلی مرادی مسئول بسیج سازندگی سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری هم گفت: در حال حاضر ۲۰۰ گروه جهادی شناسنامه دار در چهار زمینه عمران و زیرساخت، بهداشت و سلامت، فرهنگی و اجتماعی و اقتصاد مقاومتی در استان فعالیت دارند.

وی افزود: در سال جاری تفاهم نام‌های با قرارگاه مرکزی سپاه برای کمک هفت میلیارد ریالی جهت ساخت و توسعه مدارس علمیه لردگان، فرخ شهر و امامیه شهرکرد امضا شد.

مرادی ادامه داد: بسیج سازندگی در انجام پروژه‌هایی غیر عمرانی مانند تهیه البسه، لوازم التحریر و فرش سجاده‌ای برای مساجد افزون بر دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال در چهارمحال و بختیاری هزینه خواهد کرد.

وی اضافه کرد: در اولین مرحله انجام پروژه‌های غیر عمرانی ۵۰۰ سبد معیشتی در منطقه محروم موگویی شهرستان کوهرنگ و امدادرسانی به روستای سیل زده سید محمد لردگان صورت گرفت.

مرادی ادامه داد: در سال ۱۳۹۵ نیز تسهیلاتی بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال در ۱۸ عرصه اقتصاد مقاومتی در زمینهی پرورش آبزیان، ماکیان، صنایع دستی و تبدیلی در استان به یک هزار و ۱۱۴ نفر پرداخت شد.

انتهای پیام/ظ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار