با احداث یکی از بزرگترین واحدهای سیم و کابل کشور در استان یزد سالانه 45 هزارتن انواع سیم و کابل دراستان تولید می شود.

بیگی  مدیر عامل شرکت  سیم و کابل درگفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   گفت : با احداث یکی از بزرگترین واحدهای سیم و کابل کشور در استان یزد سالانه 45 هزارتن انواع سیم و کابل دراستان تولید می شود.

بیگی افزود:هم اکنون در این واحد تولید سیم و کابل که اولین و بزرگترین واحد سیم و کابل در استان یزد محسوب می شود 3500 نوع سیم و کابل در 5 هزار سایز تولید و روانه بازار می شود .

وی خاطرنشان کرد: با بهره برداری از خط تولید کابل های فشار قوی 400 کیلو ولت در این واحد صنعتی هم اکنون سبد تولید محصولات این شرکت تکمیل شده است به طوری که از مجموع تولیدات 10 میلیون تن آن به تولید کابل های فشار قوی اختصاص دارد .

بیگی افزود: محصولات تولیدی این شرکت شامل انواع کابل های ساختمانی ، تخصصی ،فشار ضعیف ، فشار متوسط و فشار قوی ، ابزار دقیق وانواع کابل های مخابراتی است که علاوه بر تامین نیاز صنایع داخل کشور از جمله صنایع برق ، نفت گازو پتروشیمی و مخابرات بخشی از آن به خارج کشور صادر می شود .

وی گفت :در حال حاضر تعداد 450 نفر در این واحد صنعتی مشغول به کار هستند که با بهره برداری از طرح توسعه آن تا کمتر از دو سال آینده 400 نفر به اشتغال آن افزوده خواهد شد .

بیگی افزود: در حال حاضر از مجموع تولیدات این شرکت سالانه 15 هزارتن انواع سیم و کابل به ارزش 20 میلیون دلار به خارج از کشور صادر می شود که این میزان تا پایان امسال به بیش از 20 میلیون تن در سال افزایش خواهد یافت .

مدیر عامل این واحدخاطرنشان کرد: تولید سیم و کابل در صورت رفع موانع صادراتی از جمله انتقال درامد حاصل از صادرات به داخل کشور و تهیه مواد اولیه داخلی میزان صادرات این واحد به بیش ازدو برابر فعلی افزایش خواهد یافت.

گفتنی است هم اکنون سهم کشور از صادرات سیم کابل 150 میلیون دلار در سال است که بیش از 20 میلیون دلار آن به این واحد صنعتی اختصاص دارد.
انتهای پیام/ ی

تولیدسالانه 45 هزارتن انواع سیم و کابل دراستان یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار