اردبیل؛

تولید 9 هزار تن انواع ماهی در استان اردبیل

مدیرکل شیلات استان اردبیل گفت: طبق پیش‌بینی‌های انجام یافته انتظار می‌رود امسال 9 هزار تن انواع ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در اردبیل تولید شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، میر آرمان واعظی، مدیر کل شیلات استان اردبیل در جلسه روسای ادارات شیلات شهرستان‌های اردبیل اظهار داشت: تحقق برنامه‌های اقتصاد مقاومتی و دستیابی به اهداف مورد نظر در این زمینه از جمله اهدافی است که در دستور کار قرار داده شده و به همین منظور اقدامات مهمی انجام یافته است.

وی افزود: نیاز است که ادارت شهرستان‌ها فعالیت‌های خود را برای ایجاد بازارچه آبزیان، افزایش فرهنگ مصرف سرانه آبزیان  و در شهرستان‌های مرزی برای افزایش صادرات تمرکز کنند تا بتوانیم به تولید پیش‌بینی شده در سال 96 برسیم و شاهد تحقق اهداف مورد نظر در این زمینه باشیم.

مدیرکل  شیلات استان اردبیل با اشاره به این که صحت و سلامت اداری از ارکان یک سازمان است و همه باید به آن پای‌بند باشند، گفت: این موضوع در هر زمینه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که امیدواریم با اقدامات انجام یافته به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

واعظی بیان کرد: میزان تولید انواع ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در سال گذشته هشت هزار و 510 تن بوده است که امیدواریم این میزان امسال به  بالای 9 هزار تن  افزایش یابد تا استان اردبیل همچنان بتواند در شاخص‌های  اختصاصی شیلات استان‌های غیرساحلی موفق عمل کند.

وی تصریح کرد: در رابطه با رهاسازی ترویجی و رایگان بچه ماهی درمنابع آبی بدون متقاضی،  واگذاری سدهای معیشتی کوچک به متقاضیان محلی، تشویق اهالی روستا در تولید ماهی در منابع آبی و حفاظت و حمایت از گونه‌های بومی با مشارکت اداره کل محیط زیست استان اردبیل از جمله برنامه های اداره کل شیلات استان محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح

 افزایش میزان تولید ماهیان در استان اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.