قزوین؛

راه اندازی رشته مکاترونیک در قزوین

مدیرکل آموزش و پرورش استان از راه اندازی رشته مکاترونیک در یکی از هنرستان های شهر قزوین خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ سالار قاسمی در جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت : برای اولین بار در کشور این رشته در هنرستان چمران قزوین راه اندازی شده است.

راه اندازی رشته مکاترونیک در قزوین

قاسمی همچنین تاکید کرد : اگر اعتبارات لازم استانی تا یک ماه آینده تامین شود ،هنرستان هنرهای زیبا هم در قزوین برای سال تحصیلی جدید دانش آموز می پذیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش همچنین از ایجاد ۱۰ رشته تحصیلی جدید در هنرستان های فنی حرفه ای و کاردانش خبرداد.

قاسمی با اشاره به اهمیت هدایت تحصیلی برای انتخاب رشته دانش آموزان ، آنرا گامی مهم در مسیر آینده دانش آموزان بیان کرد و گفت : برای همه دانش آموزان پایه نهم و خانواده های آنان کلاس های آموزشی هدایت تحصیلی برگزار شده است تا دانش آموزان طبق علاقه ، امتیاز و استعداد هایشان انتخاب رشته کنند.

 

افتتاح ۲۲ طرح آموزشی در هفته دولت

 

شاهرخی معاون سیاسی ، امنیتی استاندار هم در این ارتباط گفت : سال گذشته با چالش های هدایت تحصیلی مواجه بودیم اما امسال برنامه های خوبی صورت گرفته و امیدواریم در اجرا هم به نحو احسنت اجرایی شود .

شاهرخی تقاضای بالا برای ورود دانش آموزان به رشته تجربی را نگران کننده دانست.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اضافه کرد: در هفته دولت ۲۲ طرح آموزشی با ۱۸ میلیارد تومان اعتبار به بهره برداری خواهد رسید .

 

متقاضیان رشته تجربی در صدر

 

پاینبردمعاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش هم با بیان اینکه ۴۴ درصد دانش آموزان استان در سال گذشته متقاضی تحصیل در رشته تجربی بودند گفت: اگر تغییر نگرش در انتخاب رشته صورت نگیرد در در ادامه آن در جذب دانشجو و سپس ایجاد اشتغال با مشکل مواجه خواهند شد.

وی با بیان اینکه بر اساس سند آموزشی کشور تا سال هزار و چهارصد باید ۵۰ درصد دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش تحصیل کنند گفت : هم اکنون ۳۸ درصد دانش‌آموزان در این رشته‌ها مشغول به تحصیل هستند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار