شیراز؛

پایان عملیات بررسی و شناسایی آثار تاریخی لامرد

مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لامرد از اتمام بررسی و شناسایی آثار تاریخی شهرستان لامرد خبر داد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مسعود تقی زاده مسئول اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان لامرد گفت: با همکاری دو گروه از باستان شناسان مجرب استانی، محققان، پژوهشگران و راهنمایان بومی،در مدت زمان دو ماه از 12 اردیبهشت ماه تا 12 تیر ماه امسال، عملیات اجرایی بررسی و شناسایی آثار تاریخی شهرستان لامرد در بخش های مرکزی، اشکنان، علامرودشت و چاهورز به اتمام رسید.

وی اظهار کرد: این طرح با هدف حفظ و صیانت از آثار تاریخی و مواریث فرهنگی انجام شد و در این طرح تعدادی از آثار تاریخی شهرستان شناسائی، نقشه برداری و پرونده آنها جهت ثبت در فهرست آثار ملی تشکیل شد.

مسئول اداره میراث فرهنگی شهرستان لامرد در زمینه اعتبار این طرح نیز اعلام کرد: تامین اعتبار این طرح از محل 2 درصد نفت و گاز شهرستان انجام شد.

گفتنی است، شهرستان لامرد دارای 62 اثر تاریخی ثبتی و ده ها اثر غیر ثبتی در جنوبی ترین نقطه استان فارس با 3 هزار و 932 کیلومتر مربع گستردگی و در فاصله 450 کیلومتری جنوب شیراز واقع شده است.

حمام علی خانی، مسجد علی خان، پل آب بر اهل، تنگ ترمان، آسیاب ها و قنات های متعدد، امامزاده شاه فرج اله، تل ها و تپه های تاریخی و آبگرم از جمله جاذبه های گردشگری این شهرستان است.

انتهای پیام/ن

تامین اعتبار برای عملیات بررسی و شناسایی آثار تاریخی لامرد از محل 2 درصد نفت و گاز شهرستان

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار