برگزاری جشنواره ملی آیات فرصت مناسبی برای شناسایی و بهره مندی از ایده‌های نو هنرمندان عرصه قلم در بخش ترویج قرآن و عترت است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه جشنواره ملی آیات گفت: انتقال زیبایی‌های خلقت و استحکام دنیا در گذشته بر عهده دانشمندان و امروز بر عهده رسانه است. وی با اشاره به موفقیت‌های موجود در حوزه ورزشی و سیاسی گفت: در زمینه معارف قرآنی از لحاظ کمی و کیفی ضعف و کمبود فراوان وجود دارد.
معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به نقش پر رنگ رسانه بعد از انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و گفت: نقد منصفانه و مطالعه دقیق در بهبود وضعیت فضای دین تاثیر فراوان دارد. حجت الاسلام محمدرضا حشمتی هنر را بهترین قالب برای انتقال مفاهیم دینی دانست و افزود: بدون رسانه معارف الهی به جامعه منتقل نمی‌شود. وی گفت: آثار شرکت کنندگان در رشته‌های هنر، خوشنویسی، کاریکاتور، فیلم، پوستر، آواها، صنایع دستی، وبلاگ نویسی و المان‌های شهری به جشنواره آیات ارسال شد. احد جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این جشنواره گفت: فراخوان جشنواره از اواسط سال ۹۵ به سراسر کشور اعلام شد و آثار در ۱۱ بخش در دو مرحله داوری شد.
وی با اشاره به اینکه دبیری نخستین جشنواره ملی آیات به بسیج رسانه استان مازندران محول شد افزود: از هزار و ۱۵۰ اثر ارسالی به دبیرخانه نخستین جشنواره ملی آیات از صاحبان ۳۰ اثر برتر تجلیل شد.
در این مراسم از تمثال شهید حسین توسلی از شهدای شاخص قرآنی مازندران از شهرستان چالوس رونمایی شد.
انتهای پیام/آ

جشنواره ملی آیات در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.