رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور گفت: رشته های مورد تایید ارشد دانشگاه آزاد شنبه (17خردادماه) نهایی و اعلام می شود.

به گزارش  خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  محمد خدایی رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور صبح امروز در در دانشکده فنی حرفه ای ولیعصر در جمع خبرنگاران اظهار کرد: چهل و هفتمین دوره آزمون سراسری صبح امروز با شرکت 930 هزار متقاضی آغاز شد.

وی با بیان اینکه ‌۵۹ درصد از داوطلبان زن و ۴۱ درصد آنها مرد هستند، بیان کرد: این آزمون در پنج گروه آزمایشی برگزار می شود که بیشترین شرکت کننده در گروه علوم تجربی با حضور ۵۸ هزار نفر است، همچنین  گروه علوم انسانی با ۱۸۴ هزار، گروه علوم ریاضی با ۱۴۸ هزار و هنر با ۶۱ هزار و زبان با ۱۱۹ هزار نفر در این رویداد شرکت داشتند.

خدایی ادامه داد: نتایج اولیه این آزمون نیمه اول مرداد اعلام و در نیمه دوم مرداد نیز انتخاب رشته داوطلبان انجام می شود و نتیجه نهایی در نیمه دوم شهریور ماه اعلام می شود.

بیش از 740 هزار داوطلب در کنکور 96 پذیرفته می شوند

وی عنوان کرد: بر اساس آمار، بیش از 740 هزار داوطلب در کنکور 96 پذیرفته می شوند که این آمار افزایش می یابد.

آغاز انتخاب رشته داوطلبان پذیرفته شده از نیمه دوم مردادماه/ تعیین تکلیف رشته‌های ارشد آزاد شنبه نهایی می‌شود

 جوان‌ترین و مسن‌ترین داوطلب کنکور ۹۶

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور تاکید کرد: مسن ترین فرد داوطلب کنکور 96 متولد ۱۳۱۰  و اهل گلپایگان است که در گروه علوم انسانی شرکت کرده، جوان ترین داوطلب نیز متولد ۸۱ و اهل تهران است و سه سال از دوران تحصیل خود را به صورت جهشی گذرانده و در گروه علوم تجربی شرکت کرده است.

خدایی ادامه داد: آزمون امسال در ۳۷۲ شهرستان و در ۲۳ حوزه خارج از کشور برگزار و سوالات اولیه ۲  ساعت پس از آزمون و کلید آن از روز یکشنبه(18خردادماه) در سایت سنجش قرار می گیرد.

وی ادامه داد: یکی از چالش های کنکور امسال حوزه های مناطق گرمسیری در جنوب کشور و به خصوص در خوزستان به دلیل موضوع برق  است.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور با بیان اینکه محتوای سوالات کنکور امسال نسبت به سال های گذشته آسان تر است، گفت:احساس کردیم آزمون ها به ویژه در گروه ریاضی کمی سخت است و داوطلبان نمرات کمتری کسب می کنند به همین دلیل سوالات امسال آسان تر طراحی شدند.

خدایی با بیان اینکه  طبق مصوبه سنجش و پذیرش و مجلس ۲۵ درصد سوابق تحصیلی دیپلم و پنج درصد پیش دانشگاهی از ۲ سال گذشته تاثیر مثبت در کنکور دارد ، تصریح کرد: موضوع سوالات دیپلم و پیش دانشگاهی مسئله ای مهم است و بر طبق مراجع قانونی و نظارتی تاثیر مثبتی دارد  و اگر سوابق تحصیلی مهارت کنکور را کم کند آن را در این رویداد علمی تاثیر نمی دهیم.

آغاز انتخاب رشته داوطلبان پذیرفته شده از نیمه دوم مردادماه/ تعیین تکلیف رشته‌های ارشد آزاد شنبه نهایی می‌شود

افزایش ۵درصدی سهمیه فرزندان ایثارگر در کنکور ۹۶

وی اظهار کرد: از سال ۹۲ قانون رشته های بدون آزمون اجرایی شده و امسال باید ۸۵ درصد رشته های آموزش عالی بدون آزمون باشند و داوطلبان بیشتر برای دوره های روزانه و دانشگاه های مطرح باهم رقابت می کنند.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور ادامه داد: طبق برنامه ششم توسعه سهمیه فرزندان ایثارگر به میزان پنج درصد اضافه شده و در آن رزمندگان و همسران افردی که 6 ماه سابقه حضور در جبهه دارند و همچنین همسران و فرزندان جانبازان زیر 25 سال از این سهمیه می‌توانند استفاده کنند و اگر این 25 درصد تکمیل نشد بقیه داوطلبان ایثارگر می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

خدایی اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود رشته‌های پر تقاضای دانشگاه ظرفیتشان‌ پر شود، ما تعداد صندلی‌های دانشگاه آزاد را کم نمی‌کنیم و بر طبق مذاکرات انجام شده سهمیه این دانشگاه همانند گذشته باقی می‌ماند و داوطلبان از این موضوع متاثر نشوند.

تمديد مهلت انتخاب رشته آزمون كارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی

وی در خصوص لو نرفتن سوالات کنکور اظهار کرد: پلیس فتا و وزارت اطلاعات در زمینه حفاظت از سوالات کمک بزرگی به سازمان سنجش و آموزش کشور کرده اند اما متأسفانه افراد زیادی سعی در کلاهبرداری به روش‌های مختلفی در فضای مجازی دارند، من با خیالی آسوده می‌گویم که داوطلبان اولین افرادی هستند که سوالات را مشاهده کرده و حفاظت خوبی از سوالات پیش‌بینی شده است.

رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور ادامه داد: تخلفات حوزه‌ای در سال گذشته گزارش شده که بر اساس آن 10 نفر از داوطلبان بر اساس تصمیم هیأت بدوی از دانشگاه اخراج و حتی مدارکشان لغو شده است.

وی اظهار کرد: در خصوص رشته‌های دانشگاه آزاد در سه محور توافق شده و رشته‌هایی که در مقطع دکترا مجوز داشته و یا دارای سه استادیار‌ بوده قرار است امروز نهایی شود و من امیدوارم تا روز شنبه به جمع‌بندی نهایی رسیده و رشته‌های مورد تأیید اعلام شود.

خدایی گفت: زمان انتخاب رشته دانشگاه‌ آزاد در مقطع کارشناسی ارشد تا 17 تیر ماه بوده که این زمان برای ویرایش و انتخاب رشته داوطلبان جامانده تمدید می‌شود.

انتهای پیام/

آغاز کنکور سراسری 96 با رقابت داوطلبان ریاضی،فنی و علوم انسانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.