رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: مصرف بی اندازه و نامتناسب داروها به خصوص آنتی بیوتیک به یک معضل در جامعه ما تبدیل شده و نیاز اصلاح است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،غلامرضا اصغری امروز در جلسه کارگروه سلامت بسیج استان همراه با تودیع و معارفه مسئول جدید این کارگروه اظهار کرد: یکی از کارگروه های اصلی موضوع سلامت و کارگروه بسیج سلامت است.

وی با اشاره به مصرف منطقی دارو ها به عنوان موضوع مطرح شده کارگروه سلامت بسیج پزشکی استان اصفهان گفت: مصرف بی اندازه و نامتناسب داروها به خصوص آنتی بیوتیک به یک معضل در جامعه ما تبدیل شده که حدود ۷۰ درصد نسخ را آنتی بیوتیک ها در بر میگرفت و هنوز هم حدود ۴۵ درصد نسخ را شامل می شود و به جایگاه مطلوبی نرسیده است.

اصغری در ادامه افزود:بحث مقاومت بدن به آنتی بیوتیک ها که به دلیل مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها مطرح هست، بخشی از این معضل را تشکیل می دهد و بخش دیگر آن به دلیل عوارض دارو ها که اغلب  مواد اولیه آنها وارداتی است، باید در راستای اقتصاد مقاومتی باید مصرف دارو ها به حداقل برسد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به ضرورت بالا بردن سطح دانش و آگاهی متخصصان و همچنین اطلاع رسانی برای مردم، خاطر نشان کرد: بخشی از مشکل به خود درمانی مردم بر میگردد که بدون تشخیص پزشکان اقدام به خود درمانی با مصرف آنتی بیوتیک ها می کنند.

وی یادآور شد: دانش نسخه نویسی باید در جامعه پزشکی به خوبی داده و یاد آور شود تا تجویز درست و محدود دارو ها بازنگری شود.

مدیر آموزش و پرورش بسیج در ادامه اظهار داشت: از کارگروه های ویژه و تخصصی استان اصفهان، کارگروه سلامت بسیج علوم پزشکی است که با مسءولیت سازمان بسیج تشکیل شده که تا به امروز با طرح جامع اصلاح جمعیتی فعالیت خوبی داشته است.

مجتبی کرباسی افزود: سال گذشته با موضوع خود مراقبتی کار گروه هایی تشکیل و اکنون بین ۴ موضوع الگو و معضلات مصرف نادرست دارو، گسترش مواد اعتیاد آور، سبک زندگی ناسالم و مسائل و معضلات تک فرزندی، الگو و مصرف نادرست دارو به عنوان موضوع مورد بحث انتخاب شده است.

مراسم تودیع و معارفه مسؤول جدید کارگروه سلامت بسیج استان اصفهان  امروز در سازمان بسیج جامعه پزشکی اصفهان برگزار شد.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۱۷:۴۵ ۱۵ تير ۱۳۹۶
دکتر مجتبی کرباسی مدیر آموزش پرورش نه
مدیر آموزش و پژوهش