مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان گفت: روند افزایش مصرف برق استان در چند روز گذشته نگران کننده بوده است.

محمد مصطفی نجفیاندر گفت و گو با  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ گفت: براساس تجربه سالهای گذشته پیک مصرف برق استان در مرداد ماه اتفاق می افتد اما امسال هم اکنون که در نیمه تیرماه هستیم رقم پیک مصرف به 421 مگاوات سال گذشته نزدیک شده است.

به گفته وی، اگر رشد مصرف با همین روند ادامه یابد در مرداد ماه قطعا با افزایش غیر متعارف و پیش بینی نشده مواجه خواهیم بود و ناچاراً به منظور پیشگیری از آسیب به شبکه، خاموشی اعمال خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ادامه داد: دلیل عمده افزایش مصرف برق روزهای اخیر گرمای بی سابقه هوا و ورود وسایل پرمصرف سرمایشی همچون کولرهای آبی و گازی به شبکه است.

نجفیان افزود: با توجه به شرایط اقلیمی کردستان ساعات پیک برق همچنان برای استان ساعات ابتدایی شب یعنی از ساعت 20 الی 24 است و با توجه به ضریب بالای تعرفه برق مصرفی در این ساعات، درصورت استفاده از وسایل پرمصرف تاثیر زیادی در هزینه برق مصرفی مشترکان خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان از مشترکان خواست، استفاده از وسایل پر مصرف مانند، ظرفشویی، اتو و لباسشویی را به ساعات انتهایی شب از ساعت 24 به بعد موکول کنند.

انتهای پیام/ م ح

رشد مصرف برق با افزایش غیر متعارف هزینه ها مواجه می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.