فلاح گفت: سازمان بورس قصد دارد با برگزاری مسابقات، زمینه توسعه فرهنگ سازی و شناخت بیشتر بازار سرمایه را ایجاد کند.

اولین لیگ ستارگان بورس با هدف شناخت بازار سرمایه برگزار شدبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  یاسر فلاح، مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه سازمان بورس قصد دارد با برگزاری مسابقات، زمینه توسعه فرهنگ سازی و شناخت بیشتر بازار سرمایه را ایجاد کند، عنوان کرد: نخستین لیگ ستارگان بورس ایران، با هدف ارتباط هرچه بیشتر دانشگاه ها و بازار سرمایه دوم لغایت ۳۰ مرداد ماه سال جاری برگزار می شود.

مشاور رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان اینکه برگزاری این مسابقه بخشی از برنامه های فرهنگ سازی در دانشگاه ها را محقق خواهد کرد، افزود: این رویداد ویژه بازار سرمایه، با حضور دانشجویان رشته های مدیریت، حسابداری، اقتصاد، MBA و رشته های مرتبط با امور مالی به مدت حدودا ۲۰روز کاری و با هدف اتصال بازار سرمایه و دانشگاه ها در شرکت بورس اوراق بهادار تهران برگزار می شود.

فلاح با اشاره به اینکه این رقابت در فضای کاملا واقعی معاملات بورس انجام خواهد شد، گفت: لیگ ستارگان بورس ایران در بورس تهران به صورت کاملا حضوری اجرا می شود و دانشجویان با استفاده از پلت فرم یک کارگزاری معتبر به داد و ستد در بورس می پردازند.

مشاور رئیس سازمان بورس ادامه داد: این مسابقات در قالب تیم های ۵ نفره متشکل از چهار عضو و یک سرپرست برگزار می شود. هر تیم با در اختیار داشتن اعتبار صد میلیون ریالی، سرمایه گذاری در بازار سرمایه، تشکیل سبد سهام و داد و ستد در بورس را تجربه خواهد کرد و سه تیمی که بیشترین بازدهی را نسبت به سایر تیم ها داشته باشد پیروز مسابقه خواهد بود.

فلاح به برنامه های جانبی پیش بینی شده در این مسابقه نیز اشاره کرد و گفت: طی برگزاری نخستین مسابقه لیگ ستارگان بورس ایران در روزهای مختلف این رقابت، مدیران جوان بازار سرمایه، بانوان شاغل در بازار سرمایه، رسانه ها و خبرنگاران شاهد تلاش تیم های شرکت کننده خواهند بود و دانشجویان می توانند از تجربه صاحب نظران این حوزه بهره مند شوند.

مشاور رییس سازمان بورس با اشاره به اینکه این مسابقه اولین تجربه خود را سپری می‌کند، گفت: با توجه به زمان محدود در نخستین "لیگ ستارگان بورس ایران" دانشجویان دانشگاه های معتبر شهر تهران حضور خواهند داشت و قطعا در دور های بعدی تلاش می شود این رویداد ملی بازار سرمایه به شکل سراسری برگزار شود.

وی عنوان کرد: برگزاری "لیگ ستارگان بورس ایران" این تصور رایج را که متخصصین و فارغ التحصیلان رشته های اقتصادی و مالی باید تنها در شرکت ها، نهاد ها یا بنگاه های تولیدی فعالیت کنند را تغییر خواهد داد.

 فلاح در پایان  ابراز امیدواری کرد و گفت: با افزایش دانش سهامداری در بین مردم، سهام به عنوان یک دارایی ارزش آفرین به آحاد جامعه معرفی شود و افزود: با برگزاری این مسابقه دانشجویان حضور مستقل در بازار سرمایه را تجربه خواهند کرد و نحوه کسب درآمد از بورس را خواهند آموخت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار