نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی گفت: امنیت پل معلق و زیپ لاین مشگین شهر 100 درصدی بوده و دارای استاندارد ملی و جهانی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، ولی ملکی، نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی از بازدید ۱۲۰ هزار نفر از پل معلق در مشکین شهر در تعطیلات عید فطر امسال خبر داد و افزود: در هفته‌های گذشته نیز در کنار این پل زیپ لاین نیز افتتاح شده است.

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری مشکین شهر گفت: با توجه به آمار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، مشکین شهر جزئی ۶ شهر هدف گردشگری ایران قرار گرفته است؛به این معنا که گردشگران زمانی که مقاصد خود را برای سفر تعیین می کنند یکی از این مقصد ها مشگین شهر است.

نماینده مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی افزود: کسانی که اهل گردش و سفر بوده و می‌خواهند چند روز اوقات فراغت خود را در سفر به گذرانند مشگین شهر را برای سفر انتخاب می کنند.

ملکی خاطرنشان کرد: براساس آمار منتشر شده تنها در 2 روز تعطیلات عید فطر بیش از ۳۵۰ هزار مسافر وارد مشگین شهر شده و در این ایام بیش از ۱۲۰ هزار نفر از پل معلق این شهر که یکی از مهم ترین جاذبه های توریستی کشور است،عبور کردند.

وی گفت: پل معلق مشگین شهر به گونه ای ساخته شده است که می تواند بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ نفر می توانند در خود جای دهد و در تابستان که این مجموعه از ساعت ۹ صبح تا 22  فعالیت می کند؛در تمام طول این مدت پل معلق مملو از گردشگران است.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: مزیت دیگر مجموعه گردشگری نور سبلان که پل معلق در آن واقع شده بهره برداری از زیپ لاین است که در روزهای گذشته افتتاح شده و کسانی که علاقمند به ورزش های مفرح و هیجانی هستند می توانند از آن استفاده کنند.

ملکی افزود: این زیپ لاین در طول پل معلق طراحی شده و گردشگران می‌توانند مسیر رفت عبور از پل را با زیپ لاین طی کرده و برای مسیر برگشت از روی پل اقدام کنند تا حضور در این مجتمع تفریحی برای آنها خالی از تنوع نباشد.

وی با اشاره به اینکه در مشگین شهر آثار باستانی متعددی وجود دارد،افزود: یکی از این مناطق منطقه ای به نام شهر یری است که در آن مجسمه های سنگی با قدمت بیش از 6 هزار سال وجود دارد و حدود ۲۵ سال پیش کشف شده است.

نماینده مردم مشگین شهر در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: یکی دیگر از این آثار باستانی ،قلعه  قهقهه است که جزء قلعه های زمان صفویه به شمار می رود.

ملکی با بیان اینکه یکی دیگر از جاذبه های گردشگری مشکین شهر چشمه های آب گرم طبیعی و معدنی است خاطرنشان کرد: طبیعت زیبای دامنه سبلان و نوای خنک باعث شده و می شود که مسافران زیادی در تابستان این شهر را  جایگزین مقاصد دیگر سفر خود کنند.

وی با بیان اینکه به دلیل وزیدن بادهای خنک از دامنه های سبلان در هفته ای که گذشت مسابقات بین المللی پاراگلایدر در مشکین شهر برگزار شد،افزود: ظرفیت های گردشگری بسیاری در مشکین شهر وجود دارد که با امکانات رفاهی و هتلینگ مناسب می تواند بهترین دلیل برای سفر گردشگران به این منطقه خوش آب و هوا باشد.

 

انتهای پیام/ح

 بازدید 120 هزار گردشگر از پل معلق مشگین شهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایمان
۲۲:۳۷ ۳۱ تير ۱۳۹۶
ممنون