پلیس هامبورگ اعلام کرد تجمع مسالمت آمیز 12 هزار معترض به اجلاس گروه 20، به یک راهپیمایی گسترده تبدیل شده است.

پلیس هامبورگ: حدود20 هزارنفر در تجمع اعتراض آمیز به اجلاس جی 20 شرکت کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک؛ پلیس آلمان روز شنبه اعلام کرد همزمان با آغاز اجلاس جی20 حدود 12 هزار نفر در تجمع اعتراضی به برگزاری این نشست  در هامبورگ شرکت کرده بودند که این رقم به 20 هزار نفر افزایش یافت.

پلیس هامبورگ با ارسال پیامی در حساب توئیتری خود نوشت: « با آغاز اجلاس جی 20، حدود 12 هزار نفر در میدان دیشترپلاتز هامبورگ تجمع کردند و اعتراض خود به حضور سران کشورهای اقتصادی با سردادن شعار، اعلام کردند.»

به گفته پلیس تجمع مسالمت آمیز  در هامبورگ با شرکت  12 هزار معترض آغاز و  با افزایش آن به 20 هزار نفر به یک راهپیمایی گسترده  و پرتنش تبدیل شد.

اجلاس دو روزه جی 20 در هامبورگ، روز جمعه آغاز شد. اعتراضات جمعی به برگزاری این نشست از روز پنج‌شنبه آغاز شد و با افزایش تعداد معترضان  تنش و درگیری شرکت کنندگان با نیروهای امنیتی شدت گرفت به طوریکه پلیس برای متفرق کردن معترضان مجبور به استفاده از ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور شدند.  برخی گزارش‌ها از زخمی شدن حدود 200 پلیس در این تظاهرات خبر دادند.  همچنین در این درگیری ها 83 معترض بازداشت شدند.

برگزاری چنین تظاهراتی در آلمان با این شدت و برای این مدت طولانی کم‌سابقه بوده است. به گونه ای که خبرگزاری فرانس 24 در گزارشی اعلام کرد آشوب های خیابانی همزمان با برگزاری نشست جی 20، هامبورگ را به یک شهر «جنگ زده» مبدل کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار