دبیر ستاد استانی گرامیداشت دهه کرامت در کردستان گفت: ۶۲ عنوان برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی به مناسبت گرامیداشت دهه کرامت همزمان با سراسر کشور در این استان  اجرا می شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛کامل گلباغی امروز شنبه در جلسه استانی ستاد گرامیداشت جشن های دهه کرامت امسال که در مجتمع فرهنگی فجر سنندج تشکیل شد، گفت: افتتاح ۱۰ باب کانون و کتابخانه در مساجد استان، برگزاری نشست مطبوعاتی، آذین بندی کانون های مساجد،  برگزاری کارگاه‌های علمی، تدوین مقاله زندگی نامه امام رضا از دیدگاه اهل سنت، برپایی نمایشگاه عکس و برگزاری جشن های دهه کرامت در کانون های مساجد از جمله برنامه های دبیرخانه کانون های مساجد در دهه کرامت در سال جاری است.

وی با بیان اینکه دبیرخانه کانون های مساجد به عنوان ستاد گرامیداشت دهه کرامت انتخاب شده است، افزود:  همزمان با این دهه ۶۲ عنوان برنامه در حوزه های فرهنگی، هنری و قرآنی پیش بینی شده است.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی و هنری مساجد کردستان، ادامه داد: اولین برنامه دهه کرامت امسال آیین تجلیل از دختران مبلغ و مروج فرهنگ رضوی است که با تجلیل از ۳۰۰ دختر در شهرستان قروه اجرایی می شود.

گلباغی،   برگزاری نشست تخصصی با همکاری اداره کل ورزش و جوانان را ویژه برنامه دومین روز از دهه کرامت ذکر و بیان کرد: ویژه برنامه زندگی کریمانه در سایه عمل به آموزه های معنوی در سومین روز از دهه کرامت اجرا می شود.

گلباغی آیین افتتاحیه سومین جشنواره مولودی خوانی رضوی با عنوان هه تاو را از دیگر برنامه های دهه کرامت  خواند و افزود: هشت ویژه برنامه در هشت مکان مذهبی و فرهنگی سنندج همزمان با جشنواره هه تاو در سنندج اجرا می شود.

وی برگزاری همایش امام شناسی و قیام امام، برپایی جشن بزرگ کرامت در پارک جنگلی آبیدر، برگزاری آیین بیرق گردانی، تجلیل از برگزیدگان جشنواره کتابخوانی رضوی، همایش پیاده رویی خانواده با عنوان ثامن الحجج، برگزاری جشن امامزادگان در پردیس سینما بهمن سنندج و اهتزاز بیرق رضوی را از دیگر برنامه های استان در گرامیداشت دهه کرامت برشمرد.

از اول ذی القعده که مصادف با ولادت حضرت معصومه (سلام الله علیها) است تا ولادت امام رضا (علیه السلام)به عنوان دهه کرامت نامگذاری شده است.

انتهای پیام/م

اجرای 62 ویژه برنامه به مناسبت دهه کرامت درکردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.