به ۳۹ حادثه دیده در ارتفاعات استان از ابتدای سال جاری امدادرسانی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، عزیز ارشادیان معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان اردبیل افزود: از ابتدای سال جاری هفت حادثه کوهستان به هلال‌احمر استان گزارش شده که به ۳۹ نفر حادثه دیده امدادرسانی شده و پنج نفر به مراکز درمانی انتقال یافتند.

وی گفت: تنها یک نفر به صورت سرپایی درمان شده و مابقی به دلیل گم کردن مسیر صحیح صعود به مسیر درست هدایت شدند.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان تصریح کرد: تنها در حادثه تله کابین حیران یک زن به دلیل صعود نادرست از ارتفاعات از ارتفاع سقوط کرد و جان خود را از دست داد.

ارشادیان با بیان اینکه در نداشتن امکانات لازم، عدم استفاده از راهنما و ناآشنا بودن به مسیرهای صعود از عوامل بروز حادثه در کوهستان است، افزود: در عین حال حرکات نمایشی و بی‌توجهی به توان جسمی نیز منجر به بروز حادثه می‌شود.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه ضروری است گروه‌های کوهنوردی قبل از صعود نسبت به اطلاع‌رسانی مسیر رفت‌وبرگشت خود به هیئت کوهنوردی اقدام کنند اما همچنان صعودهایی بدون اطلاع‌رسانی انجام می‌شود.

معاون امداد و نجات هلال‌احمر استان با اشاره به امدادرسانی روز گذشته هلال‌احمر به دو کوهنورد گفت: یک کوهنورد در مسیر صعود به سبلان دچار شکستگی شده بود و دیگری در شیروان دره دچار عارضه قلبی شده بود که به هر دو فرد امدادرسانی شد.

 

انتهای پیام/ع

امدادرسانی به حادثه دیده ها در ارتفاعات

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.