جراح و فوق تخصص بیماری های کلیه و مجاری ادرار کهگیلویه و بویراحمدی گفت: عمل جراحی نفرولیتوترپیسی، درمانی نوین برای سنگ های کلیه و مجاری ادراری در یاسوج انجام می شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛ صدرالله محرابی گفت: یکی از راه های درمانی بیماری سنگ کلیه عمل نفرولیتوترپیسی یا P.C.N.L (نوعی عمل جراحی سنگ شکن همراه با لیزر یا امواج ضربه ای) است.

وی بیان کرد: این عمل برای درمان سنگ های بزرگتر از 2 سانتی متر، سنگ های مقاوم به سنگ شکن های سرپایی و سنگ های متعدد کلیه انجام می شود.

محرابی عنوان کرد: در این روش درمانی پس از تشخیص محل سنگ کلیه با سونوگرافی بیمار با بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی عمل جراحی می شود.

وی اظهار کرد: عمل جراحی نفرولیتوترپیسی، با یک کاتتر به وسیله سوزن مخصوصی وارد کلیه و در مرحله بعد یک سیم راهنما، مسیر را به اندازه نیم تا یک سانتی متر باز کرده و دستگاه سنگ شکن با امواج ضربه ای و اولتراسونیک سنگ های محل را کاملا خرد و خارج می کند.

محرابی افزود: در صورت نبود علائم خون ریزی و باقیمانده ی سنگ در بدن بیمار، محل ورود سنگ شکن به بدن بیمار با بخیه بسته و پس از حداقل یک روز بستری، مرخص می شود.

وی ترخیص زود هنگام، نیاز نداشتن بیمار به مصرف داروهای مسکن و شکاف در حین عمل، بهبود سلامت و کاهش هزینه های بستری و درمان را از مزایای مهم این طرح دانست.

 

انتهای پیام/ش

کاهش هزینه های درمان سنگ کلیه با شیوه جدید درمان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.