رضایی با اشاره به اینکه در بخش مسکن به ویژه بازار اجاره و رهن خلأ قانونی داریم، گفت: افزایش قیمت مسکن باید تابعی از نرخ تورم باشد، ولی متأسفانه تابعی از زور و سلیقه است و ضابطه قانونی وجود ندارد.

نرخ اجاره مسکن  با زور مالکان تعیین می شود/ افزایش 45 درصدی نرخ اجاره در کلان شهرهامحمدرضا رضایی رییس کمیسیون عمران مجلس در گفتگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به اینکه  یک سوم جمعیت کشور مستأجر هستند، گفت: با کاهش تولید مسکن و کمبود نظارت، میزان نرخ اجاره افزایش یافته است.


وی در ادامه افزود: نرخ اجاره در کلان شهر‌ها با افزایش ۴۵ درصدی روبرو شده و مستأجران  با وضعیت بسیار بدی روبرو شده اند.


رضایی با اشاره به اینکه در بخش تولید مسکن و نیز ارائه تسهیلات ارزان قیمت باید حرکت کنیم، افزود: نوسازی بافت‌های فرسوده و نیز دریافت مالیات از خانه‌های خالی می‌تواند، نرخ‌های اجاره را در این بازار تعدیل کند.


رییس کمیسیون عمران مجلس  تصریح کرد: به دلیل کمبود نظارت در بازار مسکن، فصل تابستان نرخ‌های اجاره نجومی افزایش یافته و هرکس زورش برسد نرخ‌ها را بالا می‌برد.

 وی با اشاره به اینکه در بخش مسکن به ویژه بازار اجاره و رهن خلأ قانونی داریم، افزود: افزایش قیمت مسکن باید تابعی از نرخ تورم باشد، ولی متأسفانه تابعی از زور و سلیقه است و ضابطه قانونی وجود ندارد.

انتهای پیام/

افزایش 45 درصدی نرخ های اجاره در کلان شهرها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
سالها بدنبال خانه
۰۷:۵۵ ۱۹ تير ۱۳۹۶
قیمت اجاره خونه ها خیلی بد است
آخرین اخبار