مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان گفت:سال 95 در ارتقای هتلینگ بیمارستان تامین اجتماعی سنندج به عنوان موفق‌ترین بیمارستان کشور انتخاب شد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛هوشنگ فولادی، امروزدر نشستی که به مناسبت هفته تامین اجتماعی در سنندج برگزارشد،گفت: مدیریت درمان سال 95 سالی توام با موفقیت و حرکت رو به جلو را تجربه کرد و در ارزیابی انجام شده توسط سازمان مدیریت درمان کشور، موفق به کسب رتبه برتر در میان مدیریت‌های درمان کشور شد.

وی افزود: بیمارستان تامین اجتماعی سنندج سال گذشته پس از ارتقای هتلینگ به عنوان اولین بیمارستان در غرب کشور مجوز پذیرش بیماران بین المللی را دریافت کرد و هم اکنون آمادگی پذیرش و ارائه خدمت به بیماران را دارد.

فولادی به اقدامات این سازمان در خصوص توسعه ابنیه اشاره کرد و افزود: مجوز توسعه بیمارستان تامین اجتماعی سقز که از سال‌ها پیش مصوب شده بود، اخذ شد و در اسفند ماه سال 95 بالغ بر هشت میلیارد تومان اعتبار برای توسعه این بیمارستان تخصیص داده شد که تاکنون 3.5 میلیارد تومان آن جذب شده و هم اکنون در حال طراحی و تایید نقشه‌های موردنیاز برای توسعه این بیمارستان هستیم.

وی در ادامه گفت: توسعه و ارتقای اورژانس تامین اجتماعی سنندج نیز که در گذشته فاقد استانداردهای جهانی  و علمی بود پس از اخذ مجوز توسعه فضای اورژانس در بیش از هزار متر، از حالت قبلی درآمد و هم اکنون دارای استاندارهای بین المللی است.

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان به پیشرفت‌های بیمارستان‌های تامین اجتماعی کردستان در حوزه تجهیزات نیز اشاره کرد و گفت: کردستان در تجهیزات پزشکی نیز جزء استان‌های صدر جدول کشور است که در این زمینه می‌توان به دستگاه ام آر آی در بیمارستان سنندج، دستگاه ماموگرافی در بیمارستان‌های سقز و سنندج، تجهیزات اتاق عمل و... اشاره کرد.

کسب رتبه اول کردستان در انجام زایمان‌های طبیعی در سال گذشته

مدیر درمان تامین اجتماعی کردستان گفت: کردستان در سال 95 در انجام زایمان طبیعی و کاهش سزارین رتبه اول کشور را کسب کرد به طوری که از هر 100 مادر باردار تنها 29 مورد فرزندان خود را با سزارین به دنیا آورده‌اند.

وی گفت: سال گذشته کردستان در اکثر شاخص‌ها نسبت به سال پیش از آن پیشرفت داشته است که در این زمینه می‌توان به رشد 27.5 درصدی تعداد کل مراجعین به پزشک متخصص، افزایش 2.7 درصدی مراجعه به دندانپزشکی، رشد 10 درصدی مراجعه به رادیولوژی و سونوگرافی و ... اشاره کرد.

فولادی با اشاره به نیاز درمانگاه‌ها و بیمارستان‌های تامین اجتماعی به کمک و یاری خیران، خاطرنشان کرد: در خصوص افزایش دستگاه‌های دیالیز در استان قول می‌دهیم تا دهه فجر راه اندازی کنیم اما برای پیشرفت و توسعه این بخش که یکی از نیازهای اساسی استان است، نیازمند یاری خیران هستیم.

 انتهای پیام/م

اختصاص هشت میلیارد تومان اعتبار برای توسعه بیمارستان‌های تامین اجتماعی سنندج در سال 95

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.