رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به لزوم تخصصی شدن پرستاری در مقطع ارشد و دکتری گفت: در سال تحصیلی جدید پذیرش در مقطع دکتری در گرایش‌های تخصی صورت می‌گیرد.

چراغی رئیس دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به اینکه ایران جز ۲۴ کشوری است که در منطقه امرو تحت پوشش سازمان جهانی بهداشت هستند، اظهار کرد: در این منطقه مدیر پرستاری و مامایی وجود دارد که برنامه‌های حوزه‌های پرستاری، مامایی و پیراپزشکی را دنبال می‌کند و و سالیانه درسفر به کشور‌ها تحت پوشش با بررسی و انجام کار کارشناسی نیاز‌های هر کشور را اعلام می‌کنند.

وی ادامه داد: به تازگی مشاور بین المللی حوزه پرستای و مامایی سازمان جهانی بهداشت از ایران با محوریت رصد فرآیند تخصصی شدن پرستاری و مامایی در منطقه بازدید کرده و به منظور تقویت بند‌های قانونی برای دستیابی به این هدف پیشنهاداتی ارائه کردند.

چراغی با اشاره به برنامه‌های تدوین شده در دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه تخصصی شدن پرستاری و حرکت در زمینه برنامه راهبردی سازمان بهداشت جهانی ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ در منطقه گفت: ما برنامه آموزشی پرستاری را بر اساس این برنامه راهبردی تنظیم کردیم و تخصصی شدن پرستاری در مقاطع مختلف تحصیلی را در دستور کار قرار دادیم.

رئیس دانشکده پرستاری دانشگاه علوم پزشکی تهران عنوان کرد: در علوم پزشکی تهران مقطع کارشناسی ارشد پرستاری را تخصصی کردیم و گرایش‌های پرستاری جراحی، داخلی، کودکان، مراقبت‌های ویژه نوزادان، مراقبت‌های ویژه بزرگسالان، بهداشت جامعه، سالمندی و روان پرستاری در دانشکده پرستاری ارائه می‌شوند.

وی تصریح کرد:علوم پزشکی تهران در گرایش‌های پرستاری اورژانس و مراقبت‌های ویژه نوزادان در سال تحصیلی جدید دانشجوی کارشناسی ارشد پذیرش می‌کند.

چراغی با بیان اینکه دکتری پرستاری به صورت گرایش‌های تخصصی در بورد پرستاری نهایی شده، یاد آور شد: دکتری تخصصی پرستاری در هیات بورد پرستاری نهایی شده و ما در دانشکده پرستاری علوم پزشکی تهران بازنگری‌های لازم را در این زمینه انجام دادیم و گرایش‌های دکتری از این پس به صورت تخصصی ارائه می‌شوند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نسیم
۲۳:۱۸ ۱۷ مهر ۱۳۹۶
خب چرا هنوز منابع نشخصی ارايه نشده، چرا بع صورت کلی اومده، اگه قراره تخصصی بشه چه لزومی داره دروسی مثل نظریه ها رو ویژه کارها بخونند؟
آخرین اخبار