فردي كه با انتشار تصاوير شخصي و خانوادگي يكي از همكلاسي‌های خود در يكي از شبكه‌های اجتماعي مجازي موجب آبروريزي و هتك حيثيت وي را فراهم آورده بود توسط پليس فتا استان اصفهان شناسايي و دستگير شد.

هتک حيثيت اينترنتی توسط همكلاسیبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سرهنگ مرتضوی در تشریح این خبر گفت: در پی شكايت خانمی جوان مبنی بر انتشار تصاوير شخصی و خانوادگی وی در شبكه‌های اجتماعی مجازی بررسی موضوع در دستور كار اين پليس قرار گرفت.
ايشان بيان داشت: كارشناسان پليس فتا با بررسی پروفايل ايجاد شده و انجام اقدامات فنی و تخصصی موفق به شناسايی و دستگيری متهم به هويت مهسا.ن شدند.
وی افزود: متهم كه از دوستان و همكلاسی های شاكی می باشد در مواجه با مدارك و مستندات اين پليس صراحتا به بزه انتسابی اقرار و انگيزه خود را انتقام جویی عنوان داشت.
سرهنگ مرتضوی در پايان به شهروندان توصيه نمود:
عكس ها و اطلاعات محرمانه خود را در اختيار ديگران قرار ندهيد و آنها را در جای امن محافظت نمائيد و همچنين در جای ديگر به افرادی كه قصد فعاليت مجرمانه در فضای مجازی دارند هشدار داد برابر قانون جرائم رايانه‌ای هر كس بوسيله سامانه‌های مخابراتی و رايانه‌ای صوت، تصوير، فيلم يا اسرار ديگری را بدون رضايت او منتشر نمايد يا در دسترس ديگران قرار دهد يا به هر نوع موجبات هتك حيثيت افراد شود پليس به شدت با آن برخورد خواهد نمود .


منبع: پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا
انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.