رئیس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه ‌ریزی کشور گفت : ۸۰۰هزار شغل بایدتوسط فارغ التحصیلان دانشگاهی تدارک دیده شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ بهزاد قره‌ یاضی در حاشیه بازدید از شرکت‌های فناور پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود ضمن بیان اینکه این پارک ازنظر قابلیت در بین سه پارک برتر کشور قرار دارد، گفت : در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال طی برنامه ششم توسعه ایجاد ۹۶۰هزار شغل را در دستور کار دارد و بر اساس محاسبات صورت گرفته حدود ۸۰۰ هزار شغل باید توسط فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تدارک دیده شود و یقینا شرکت‌های دانش ‌بنیان یکی از بهترین بسترها برای ایجاد اشتغال باشند.

 

بهزاد قره‌ یاضی با اظهار اینکه طبق استانداردهای موجود، پارک‌ های علم و فناوری که در سطح یک قرار دارند بیش از ۱۰میلیارد تومان اعتبار دریافت می‌کنند، افزود: در حال حاضر بیش از شش ‌دهم درصد تولید ناخالص داخلی به تحقیق و فناوری اختصاص داده‌شده است.

 

وی بابیان اینکه مراکز رشد برپایه منابع انسانی و همچنین منابع پایدار تولید داخلی هستند، تصریح کرد : دولت و سازمان برنامه‌ وبودجه حمایت از پژوهش و فناوری را در تعقیب منویات رهبر معظم انقلاب در صدر اولویت‌های خود قرار داده و بر همین اساس طی دو سال گذشته بالاترین تخصیص و میزان رشد به پارک‌های علم و فناوری اختصاص داده شد.

 

رئیس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بابیان اینکه واحدهای فناور بالنده و دانش ‌بنیان هستند، اظهار داشت : پارک علم و فناوری استان سمنان در شاهرود از پیشرفته‌ ترین پارک‌های علم و فناوری کشور است و امروز از چند محصول که دارای کاربردهای هسته‌ای و نظامی و غیرنظامی بودند شامل قایق زیر صندلی هواپیمای کلاس اف و ارتفاع‌ سنج گاما داخل مخازن برای نصب بر روی راکتورهای پتروشیمی و صنایع فولاد رونمایی شد.

 

وی افزود: شرکت‌های دانش‌بنیان و یا درحال دانش ‌بنیان شدن متشکل از گروه جوانان متخصص فارغ‌التحصیل هستند که با کمترین حمایت‌های دولتی توسط پارک علم و فناوری گرد هم آمده و چنین دستاوردی بزرگی را خلق کردند که بسیار شایسته تقدیر است.

 

رئیس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور بیان کرد : اگر می‌خواهیم شعار سال را عملیاتی کنیم باید شرکت‌های دانش‌بنیان توسط بخش دولتی حمایت شوند.


انتهای پیام / ذ


پارک علم و فناوری شاهرود در بین 3 پارک برتر کشور قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.