برای نخستین بار در تاریخ مازندران، ارکستر ملی ایران، (٥ مرداد) در ساری اجرای برنامه خواهد داشت.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: ارکستر ملی ایران با همکاری مشترک بنیاد رودکی، انجمن موسیقی استان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اجرا خواهد کرد.
وی افزود: ارکستر ملی ایران به رهبری فریدون شهبازیان و خوانندگی محمد اصفهانی و با حضور ٦٠ نوازنده برجسته کشور به عنوان یک حرکت بزرگ فرهنگی در ساری به اجرای برنامه می‌پردازد.
جاودانی با اشاره به اهمیت چنین رویدادی برای بالا بردن سطح علاقه موسیقیایی مخاطبان و دانش اهالی موسیقی، گفت: حضور ارکستر ملی در مازندران سبب ارتقای سطح فرهنگ موسیقی در استان می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به پویایی و شروع دوباره ارکستر‌های ملی و سمفونیک در دولت تدبیر و امید اشاره کرد و افزود: جان گرفتن این ارکستر‌ها پس از سال‌ها بی توجهی ره آورد ارزنده‌ای برای جریان فاخر موسیقی در کشور به همراه خواهد داشت.
وی از تدبیر وزیر ارشاد و بنیاد رودکی برای نواخته شدن ساز‌های ارکسترملی ایران در استان‌ها قدردانی کرد و گفت: این رویکرد موجب توسعه فعالیت‌های هنری و ایجاد فرصت مناسب برای علاقه‌مندان به موسیقی در استان‌ها می‌شود.
انتهای پیام/آ
نواختن ساز‌های ایرانی در ساری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.