سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم گفت: حجاب حصاری برای دوری از گناه است.

حجاب حصاری برای دوری از گناه استبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، حمید رضا اکبری صبح سه‌شنبه در گفتمان حجاب و امنیت اجتماعی در جمع هنرمندان شهرستان دیلم که به مناسبت روز حجاب و عفاف برگزار شده بود، اظهار داشت: حجاب حریم شخصیتی زن است و به زن اعتبار و جایگاه می بخشد و نگاه به حجاب باید نگاهی اساسی باشد.

وی همچنین راجع به جایگاه مهم حجاب و نقش آن در مسئولیت ‌های اجتماعی اضافه کرد: امام خمینی(ره)، در مورد نقش زنان در انقلاب اسلامی مطالب مهمی بیان کرده‌اند و فرمودند که نقش شما زنان در این نهضت از مردها بیشتر بوده است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دیلم گفت: با این توصیف زن جایگاه ویژه‌ای در نظام اجتماعی ما دارد و حجاب نیز از ارکان زن مسلمان بشمار می رود.

حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس نیز بیان داشت: بانوان با حفظ حجاب خود اطاعت را که روح و پیام اصلی عبادات بشر است ثابت می کنند و در زمره اطاعت‌کنندگان الهی قرار می‌گیرند.

وی اضافه کرد: بانوان به عنوان نیمی از جامعه اسلامی که در دامان خود انسان‌های پاک و برجسته می‌پرورانند، دارای حرمت و احترام ویژه‌ای هستند. زنان آموزگاران عاطفه هستند و اجتماع، با محبت و تربیت آنها استوار می ماند.

خدری همچنین با تلاوتی چند از آیات قرآن در مورد حجاب بیان داشت: مفسران واندیشه‌گران بر این باور هستند که «قرآن تاکید دارد که حجاب عبارت است از یک نحوه احترام گذاردن و حرمت قائل شدن برای زن که نامحرمان او را از دید حیوانی ننگرند.

وی اظهار داشت: با اندکی تدبر در آیات قرآن فلسفه حجاب را به گونه‌ای صریح می‌بینیم و می‌یابیم که احترام و حرمت زن، فلسفه حقیقی و از فلسفه‌های حجاب است، اگر معرفت انسان به شریعت و تعالیم دینی بالا رفته و قرآن را که آئین‌نامه سعادت و کمال بشر است درک کند، به عظمت حجاب پی برده و می‌فهمد بدحجابی و بی‌حجابی ثمره عدم معرفت و شناخت حقیقی جایگاه زن در هستی است.

انتهای پیام /پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.