فرماندار لاهیجان: شرکت تعاونی توسعه عمران در لاهیجان تشکیل شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت؛ سید محمد احمدی فرماندار لاهیجان گفت: باید از تمامی ظرفیت های موجود برای جذب مردم شهرستان برای عضویت در این تعاونی استفاده کنیم چرا که اهمیت این تعاونی برای توسعه شهرستان و همچنین واگذاری امور به مردم بسیار زیاد می باشد.


وی افزود: برای تشکیل این تعاونی باید حداقل هزار نفر عضو شده و پس از آن جلسات مجمع تشکیل می شود، بسیاری از طرح هایی که می بایست با برگزاری مناقصه و واسطه گری واگذار شوند، با توجه به قانون تشکیل تعاونی توسعه عمران با ترک تشریفات می توان به این تعاونی واگذار شده و سود آن به مردم باز می گردد.


فرماندار لاهیجان با بیان اینکه مطبوعات و رسانه ها باید توجه خاصی به تشکیل این تعاونی‌ داشته باشند افزود: مطبوعات باید اهمیت تشکیل این تعاونی را بیان کنند چرا که این تعاونی مستقیم توسط خود مردم مدیریت می شود و سود آن نیز به مردم باز می گردد.


سید محمد احمدی افزود:قانون تاسیس شرکتهای تعاونی توسعه و عمران شهرستانی شامل 15 ماده و 9 تبصره سال 1389 به تصویب مجلس شورای اسلامی و تایید شورای نگهبان رسید.


‌وی تصریح کرد: برای تسریع در رشد و توسعه شهرستانها، هدایت منابع مردمی به بخشهای تولیدی،بسترسازی برای ورود بخشهای تعاونی و خصوصی به فعالیت های اقتصادی و انجام طرحهایی که به دلیل رانت زا بودن آن امکان واگذاری به بخش خصوصی وجود ندارد،شرکتهایی با عنوان شرکتهای تعاونی توسعه و عمران شهرستانی که تابع این قانون، قانون بخش تعاونی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران و قانون اصلاح موادی از قانون برنامه چهارم توسعه و اجرای سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی است، بر این اساس این قانون تشکیل می شوند.

 

 

 

 

انتهای پیام/م.ع

توسعه لاهیجان با ثبت شرکت تعاونی توسعه عمران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.