برای رشد و تعالی جامعه باید فرهنگ کار و تلاش و فرهنگ مشارکت در تصمیم گیری در جامعه نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، سرهنگ علیرضا باقری معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران در نشست تخصصی با مدیران مسئول و سردبیران رسانه‌های گروهی استان، با بیان اینکه برای رشد و پویایی نظام، مردم باید از قدرت تحلیل بالایی برخوردار باشند و این حق مردم است، گفت: برای رشد و تعالی جامعه باید فرهنگ کار و تلاش، فرهنگ انسجام اجتماعی، فرهنگ مشارکت در تصمیم گیری و تصمیم سازی‌ها و فرهنگ مطالبه گری در جامعه نهادینه شود.
وی در تشریح نقش رسانه‌ها در توسعه و ارتقاء فرهنگ عمومی جامعه، افزود: یکی از وظایف مهم رسانه‌ها این است که قبل از هرگونه تغییر با الگو سازی و تولید ارزش‌های اجتماعی و اسلامی به تنویر افکار عمومی، آگاهی بخشی و دانش افزایی در جامعه بپردازند.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی مازندران توسعه کیفی رسانه‌ها را قبل از رشد کمی، زمینه ساز رشد و توسعه پایدار کشور دانسته و گفت: رسانه‌ها می‌توانند با ایجاد انگیزش مثبت در جامعه به بالندگی اجتماعی و احیاء باور‌های دینی کمک کنند و این مهم در صورتی محقق خواهد شد که ارتباط وثیقی بین رسانه‌ها و مردم بوجود آید.
سرهنگ باقری افزود: فرهنگ آموختنی است و قابلیت ارائه به دیگران را دارد و رسانه‌ها می‌توانند از این ویژگی فرهنگی به تحقق جامعه پویا، فعال و توسعه یافته کمک کنند.
وی با بیان اینکه فرهنگ یگانه ساز، انسجام بخش و تعهد آور است، گفت: فرهنگ اجتماعی است و عادت‌های فرهنگی ریشه اجتماعی دارند و لازمه ایجاد تغییر و تحول فرهنگی همکاری و هم گرایی تمامی دستگاه‌های فرهنگی با اصحاب رسانه است.
انتهای پیام/آ
نهادینه کردن فرهنگ مشارکت از وظایف رسانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.