بی تفاوتی زوجین نسبت به یکدیگر منجر به طلاق عاطفی و حتی جدایی میان آنها می شود.

محمدرضا نظامی روانشناس خانواده در گفتگو با خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با بیان اینکه طلاق تاثیر مخربی بر زن و مرد و فرزندان آنها دارد،اظهارکرد: طلاق عاطفی یکی از انواع طلاق در دنیای مدرن است که آثار سو آن به مراتب از طلاق سنتی بیشتر است .

وی با اشاره به نشانه های طلاق عاطفی تاکید کرد:طلاق عاطفی به معنای آن است که زوجین روزانه پس از ده ساعت دوری  از یکدیگر هنگامی که در پایان روز همدیگر را می بینند ،حرفی برای گفتن نداشته و در واقع با یکدیگر غریبه هستند.

نظامی با تاکید بر اینکه طلاق عاطفی به معنای بی تفاوتی زوجین نسبت به زندگی مشترک و آینده است، ادامه داد: متاسفانه در این شرایط زوجین  امید چندانی به اصلاح همسر و زندگی مشترک  ندارند.

این روانشناس با ارائه راهکار برای رفع این معضل گفت:در این شرایط بهتر است که زوجین هر موضوع کوچکی را بهانه ای برای صحبت با یکدیگر قرار بدهند تا از طریق گفتگو و تبادل نظر وقت بیشتری را با یکدیگر بگذرانند. 

وی گفت:توصیه می شود که زوجین برای پیشگیری از طلاق عاطفی درباره نیازها و انتظارات خود با یکدیگر صحبت کنندچرا که آشنایی با نیاز همسر و برآورده کردن آن تاثیر زیادی در کاهش مشکلات و افزایش آرامش در زندگی آنها دارد.

نظامی با بیان اینکه طلاق عاطفی بیانگر پایان  رابطه زن و شوهری است،تاکید کرد:طلاق عاطفی  به مرور زمان تنشی عمیق میان زن و شوهر ایجاد کرده که معمولأ به جدایی آن ها از یکدیگر ختم می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۱۰ ۳۱ شهريور ۱۳۹۸
به نظرم بی تفاوتی نسبت به هم سرموضوعات کوچیک مشاجره کردن توهین وتحقیر به هم از عوامل طلاق عاطفی است
Iran (Islamic Republic of)
سپیده
۲۲:۲۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
شما یه چیزی رو در نظر نگرفتین و اونم کم حرف بودنه به شدت افراطی بعضی از آقایونه که معظل طلاق عاطفی رو دو چندان میکنن .وقتی مردی اصلا تن به صحبت نده عاقبت زن هم خسته میشه دیگه
گفتگو که یک طرفه باشه به مرور روابط رو سرد میکنه .
متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
به نظربنده عدم گفتگو.پرداختن زیادبه کاربیرون.فضای مجازی.وگوشی ازعوامل طلاق عاطفیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
به نظربنده عدم گفتگو.پرداختن زیادبه کاربیرون.فضای مجازی.وگوشی ازعوامل طلاق عاطفیست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۳ ۳۱ مرداد ۱۳۹۶
جالب بودتشکر
آخرین اخبار