اگر افراد حقيقی و حقوقی به تكاليف تعيين شده قانونی خود به درستی عمل كنند،از تسهيلات و مشوق‌های مالياتی بهره‌مند خواهند شد.

منوچهر اسدی مدير كل امور مالياتی استان يزد درگفتگو ی اختصاصی باخبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ گفت:  ارائه اظهارنامه‌ مالياتی را يك تكليف قانونی از سوی افراد جامعه دانست و گفت: امسال براساس مفاد تبصره 100 قانون مالياتی كشور، اظهارنامه مالياتی كسانیكه 8 درصد افزايش ماليات را لحاظ كنند، قابل قبول و قطعی خواهد بود والا اظهارنامه‌ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

اسدی از قطعيت اوراق مالياتی تا پايان مردادماه و پس از بررسی های لازم خبر داد و گفت: تا اين زمان اين اوراق به موديان ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: هر استانی دارای ظرفيت‌های بالقوه مالياتی است كه در صورت وجود تعامل بين سيستم مالياتی و موديان میتواند تا 100 درصد بالفعل و محقق شود ولی اين سهم به عنوان تكليف برای ادارات ماليات محسوب نمی شود.

وی گفت: سهم ماليات مشاغل شامل صنوف و كسبه، پزشكان، وسايل نقليه سبك و سنگين و غيره كه 80 درصد از موديان استان را تشكيل می دهند، از مجموع ماليات پرداختی استان تنها 5 تا 6 درصد است.

اسدی یاداورشد: ركود حاكم بر بازار بركسی پوشيده نيست ولی در همين شرايط نيز اگر افراد حقيقی و حقوقی به تكاليف تعيين شده قانونی خود به درستی عمل كنند، قطعاً از تسهيلات و مشوق‌های مالياتی بهره‌مند خواهند شد.

وی با بيان اين كه سياست اداره كل امور مالياتی اخذ دريافت بيشتر از مقدار تعيين شده در قانون از موديان نيست، افزود: حتی به دنبال تغييرات اعمال شده در قانون ماليات‌های مستقيم كه در سال گذشته اتفاق افتاد، در راستای ركود بازار شاهد كاهش نرخ ماليات برای كاستن فشار از دوش موديان بوديم.

اسدی ادامه داد: البته برای كارگاه‌های كوچك و متوسط نيز تسهيلاتی در نظر گرفته شده و سعی داريم ماليات آنها را تنها براساس نتايج رسيدگی به دفاتر مالی آنها تعيين كنيم.

وی در مورد فرارهای مالياتی نيز گفت: در واقع فرار مالياتی به دليل ضعف زيرساخت‌های اقتصادی در جامعه اتفاق می افتد ولی خوشبختانه از سال گذشته و پس از اصلاح فانون مالياتی به عنوان جرم تلقی شده كه حتی محكوميت زندان را برای افراد متخطی در نظر گرفته است.

اسد در پايان اضافه كرد: البته در اين باره اقدامات خوبی در استان صورت گرفته يا در دست اقدام است كه از مهمترين آنها مي‌توان به اجرای طرح جامع مالياتی در قالب طرح‌های متعدد مانند تكميل بانك‌‌های اطلاعاتی افراد و نصب صندوق‌های مكانيزه فروش كه در حال تنظيم آيين نامه اجرايی است، اشاره كرد.

روزهای 16 تا 23 تيرماه كه به پايان مهلت ارائه اظهارنامه‌های مالياتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاك اجاره‌ای ختم می شود، به عنوان هفته ماليات نامگذاری شده و طی اين ايام روزهای پركاری را در اداره كل امور مالياتی استان داريم.
انتهای پیام/ ی

قطعيت اوراق مالياتی تا پايان مردادماه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار