نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد از تلاش‌های کارکنان اداره کل امور مالیاتی استان تقدیر کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از یاسوج ؛نماینده ولی فقیه در استان در دیدار با مدیرکل، معاونان و مدیران ارشد اداره کل امور مالیاتی استان به مناسبت گرامیداشت هفته فرهنگ مالیاتی با اشاره به اهمیت پرداخت مالیات در برقراری عدالت اقتصادی و اجتماعی در جامعه گفت: پرداخت و دریافت مالیات به قصد قربت عبادت است.


آیت اله سید شرف الدین ملک حسینی با تقدیر از تلاش های مجموعه مالیاتی در استان افزود: دو نوع مالیات در جامعه پرداخت می شود که قصد قربت کردن در پرداخت هر دو بر جنبه های معنوی و برکات دینی و اجتماعی آن می افزاید.


وی به لزوم تکریم ارباب رجوع، اعمال تخفیف با استفاده از اختیارات قانونی و ایجاد انگیزش در مودیان با وضع مالیات معقول تاکید کرد و ادامه داد: قیمت تمام شده انجام برخی خدمات و هزینه ها در این استان نسبت به سایر استان ها بالاتر است و باید در امر محاسبه مالیات این هزینه ها و وضعیت موجود نیز مورد توجه قرار گیرد.


نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای پرداخت خمس به عنوان یک نوع مالیات بعد از انجام تمامی هزینه ها و مخارج زندگی قصد قربت واجب است چون باید مبتنی بر رضای خداوند باشد و اما در مالیات نوع دوم قصد قربت واجب نیست اما قصد پرداخت و دریافت و مصارف آن برای امور خیر و رضای خداوند به برکت آن می افزاید.


آیت اله ملک حسینی به لزوم شفاف سازی در امر پرداخت مالیات اشاره کرد و افزود: هرگونه کم کردن مالیات برای کسانی که باید مالیات بیشتری پرداخت کنند و افزایش مالیات برای کسی که باید مبلغ کمتری پرداخت کند انحراف است و باید از هرگونه رویه خلاف قانون و انصاف در فرایند وصول مالیات پرهیز کرد.


نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری برلزوم عادلانه بودن و تسهیل در فرایند پرداخت مالیات اشاره کرد و گفت: باید با اعمال تخفیف، سیاست تشویق و افزایش تعداد مودیان و کاهش میزان درصد مالیات زمینه استقبال بیشتر مردم از پرداخت مالیات فراهم شود.


آیت اله ملک حسینی محرومیت های کهگیلویه وبویراحمد وتوسعه نیافتگی آن به لحاظ صنعتی و تولیدی را یادآور شد و برلزوم توجه مدیران سازمان مالیاتی کشور به عادلانه و متناسب نمودن سهمیه مالیات سالانه مصوب استان با وضعیت درآمدی آن تاکید کرد.


وی با بیان اینکه پرداخت مالیات باید عادلانه و شفاف باشد ادامه داد: هرگونه سختگیری بدون شفافیت می تواند منجر به فرار مالیاتی و گاهی به فرار سرمایه ها از یک منطقه به منطقه و استان دیگر شود که باید با برنامه ریزی مطلوب از بروز چنین مشکلات احتمالی جلوگیری کرد.


آیت اله ملک حسینی اعمال معافیت مالیاتی برای ساخت بیمارستان ها، مدارس و دیگر خدمات عام المنفعه در مناطق کمتر توسعه یافته را مورد تاکید قرار داد.

 

انتهای پیام/د

دیدار آیت الله ملک حسینی با کارکنان اداره امور مالیاتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.