مصرف برق از ابتدای سال تاکنون در استان 10.6 درصد افزایش‌یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان؛ سید محمد موسوی زاده مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان گفت: چنانچه مشترکان استان، 10 درصد در مصرف برق صرفه جویی بهینه نمایند، از پیک مصرف با موفقیت عبور خواهیم کرد.


سید محمد موسوی زاده با بیان این که از اواسط تیرماه تا پایان مرداد دقیقاً اوج مصرف برق اتفاق خواهد افتاد افزود: در حال حاضر پیک روز از پیک شب پیشی گرفته و نیاز است مشترکان برق در ساعات اوج مصرف برق روز که از 11 صبح الی 15 بعداز ظهر می باشد و همچنین از حوالی غروب آفتاب به مدت چهار ساعت ، از لوازم برقی پر مصرف استفاده نکنند .

 

وی با اشاره به این که در حال حاضر استان سمنان دارای بیش از 365 هزار مشترک برق است تصریح کرد : به لحاظ تعداد اشتراک، 80 درصد مشترکان خانگی هستند و در عین حال ترکیب مصرف انرژی استان تولیدی است و حدود 72 درصد صرف فعالیت های صنعت و کشاورزی می شود.

 

موسوی زاده اظهار داشت : آمار مقایسه ای سه ماهه اول امسال به نسبت مدت متناظر سال گذشته در زمینه اوج مصرف برق استان، مبیّن آن است که 10.63 درصد افزایش را به همراه داشته و این رشد بی سابقه بوده و به مرز هشدار رسیده است .

 

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان با ابراز این که مشترکان استان با خاموش کردن لامپ های اضافی و استفاده از دور کُند کولر می توانند بین پنج الی 10 درصد در کاهش اوج بار مشارکت نمایند افزود : مدیریت 10 درصدی مشترکین استان در مصرف برق ، 50 مگاوات صرفه جویی را به همراه داشته و با احتساب این میزان صرفه جویی توسط مردم ، 200 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده و ضمن کمک به اقتصاد ملی و هزینه های خانوار ، به منزله یک نیروگاه بدون هزینه و مجازی است را برای استان و کشور تامین می نماید.


وی تصریح کرد : تنظیم دمای رفاه بین 23 الی 25 درجه سانتی گراد ، عدم به کارگیری همزمان لوازم برقی پرمصرف همچون ماشین لباسشویی، جاروبرقی، اتو و نظایر آن، خاموش نمودن لوازم الکتریکی زاید و غیرضروری در ساعات پیک مصرف ، به عنوان ساده ترین و عملیاتی ترین راهکارهای همکاری در کاهش مصرف به شمار می روند.

 

موسوی زاده اظهار داشت : در تعرفه های مختلف ، مشوق های لازم برای مشترکین همکار پیش بینی گردیده و مشترکان خانگی هم که بالغ بر 10 درصد و بیشتر در مصرف برق صرفه جویی نمایند مورد تشویق قرار خواهند گرفت .


انتهای پیام / ذ


استان سمنان بیش از 365 هزار مشترک برق دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.