دفتر بانک بند ناف خون در کشورهای عمان، عراق، لبنان و آذربایجان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، مرتضی ضرابی مدیر عامل بانک خون بند ناف رویان افزود: یکی از اولویت‌های اساسی بانک خون بند ناف رویان راه‌اندازی این دفتر در کشورهای همسایه است که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده دفتر بانک بند ناف خون در کشورهای عمان، عراق، لبنان و آذربایجان راه‌اندازی می‌شود تا بتوانیم این دانش را به کشورهای دیگر انتقال دهیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دفتر بانک خون بند ناف در اقلیم کردستان عراق راه‌اندازی شده است، گفت: در حال حاضر درخواست‌های زیادی از کشورهای همسایه برای راه‌اندازی این دفتر دریافت شده که براساس هماهنگی‌های انجام شده این دفاتر را در کشورهای همسایه راه‌اندازی می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان تصریح کرد:‌ بانک بند ناف رویان از سال 84 فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون دستاوردهای بسیار زیادی در بهبود بیماری‌های صعب‌العلاج به وجود آمده که این دفاتر در تمامی استان‌های کشور فعال هستند.

ضرابی بیان کرد: با جمع‌آوری بانک خون بند ناف بیشتر بیماری‌ها از جمله سوختگی و زخم دیابت بهبود می‌یابد که در این زمینه در کشور موفقیت‌های زیادی حاصل شده که روز به روز بر این موفقیت‌ها افزوده می‌شود.

وی از فعالیت سه بانک بند ناف عمومی در کشور خبر داد و افزود: در این مراکز 20 هزار نمونه خون بند ناف ذخیره شده که با برنامه‌ریزی های لازم این میزان افزایش می‌یابد.

مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته‌های رویان اظهار کرد: استان اردبیل نیز یکی از استان‌های موفق در حوزه بند ناف بوده و این استان ظرفیت‌های بسیار زیادی دارد و برنامه‌ریزی شده ذخیره نمونه بند ناف در این استان سه برابر افزایش یابد.

 

انتهای پیام/ع

راه اندازی بانک بند ناف

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.