رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی از فعالیت ۲۰ موسسه تحقیقاتی در حوزه پژوهش و فناوری خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ اسکندر زند در دیدار با استاندار قزوین با بیان اینکه سازمان تحقیقات کشاورزی شش کار حاکمیتی کشور را انجام می‌دهد، گفت : در این موسسات دو هزار و ۱۰۰ عضو هیئت علمی فعالیت می‌کنند.

وی، سرمایه، تکنولوژی و دانش نوین را بهترین راهکار برای نجات کشاورزی کشور دانست.

رییس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی گفت: این مرکز در بخش تولید واکسن، ارقام غلات و تحقیقات خاک شناسی و گیاه شناسی سرآمد است.

بگفته زند ۷، ۰ رقم انگور در ۸، ۰ ایستگاه تحقیقاتی در دست تولید است که هر رقم می‌تواند ۱، ۰ نوع محصول را تولید کند.

وی افزود:تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی سالیانه بین صد و بیست تا صد و پنجاه طرح ارائه می‌کند.

زند گفت: تا کنون ۵، ۵، ۰ شرکت دانش بنیان شناسایی و فعال شده است.

وی  افزود: سالانه ۱، ۰، ۰ محقق جهانی در کشور تردد می‌کند و فرصت خوبی برای تبادل دانش ایجاد شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تولید واکسن مورد نیاز کشور به طور عمده در مرکز تحقیقات کشاورزی کشور انجام می‌شود و با داشتن ۸، ۵ ایستگاه و شش شعبه در تولید بذر برای کنترل ذخایر ژنتیک کشور اقدام کرده ایم.

زند اضافه کرد:در مرکز تحقیقات انگور استان قزوین بیش ازهزارو ۱۰۰ نوع رقم نگهداری می‌شود و در حوزه گوسفند شال هم تحقیقات خوبی در حال انجام است.

رییس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی افزود: این مرکز بر ۶۵۰ هزار تن محصول کشاورزی در ۲۴۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی نظارت دارد.

 زند از فعال بودن صد و بیست مرکز خدمات ترویجی با ده هزار مروج خبر داد و افزود: در استان قزوین هم ۲۷ مرکز خدمات با صد و ۱۰ مورج فعالیت دارند.

فریدون همتی استاندار قزوین هم این دیدار، دشت قزوین را داری ظرفیت‌های خوب و تامین کننده امنیت غذایی پایتخت دانست و گفت: در سال‌های اخیر بعلت برداشت بی رویه آب و خشکسالی‌ها این دشت در شرایط بحرانی قرار گرفته است.

استاندار حفظ و مدیریت منابع آب و ارتقاء کمیت آبیاری را یکی از برنامه‌های اساسی در دشت قزوین اعلام کرد و افزود: سال گذشته در ۲۰ هزار هکتار از مزارع دشت آبیاری قطره‌ای اجرا شد.

همتی  بکارگیری شرکت‌های دانش بنیان، توسعه آموزش و ترویج الگوی کشت را از برنامه‌های مهم در بخش کشاورزی بیان کرد.

انتهای پیام/

 

دیدار رئیس مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاورزی با استاندار قزوین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار