سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: براساس برجام قرار بود که تحریم‌های گذشته لغو شده و تحریم جدیدی علیه کشورمان وضع نشود، اما هیچ‌یک از این اهداف تامین نشد.

برجام نتوانست اهداف خود را محقق کندسیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان درباره دستاوردهای برجام برای کشورمان اظهار داشت: برجام دو هدف داشت و مقرر بود پس از اجرای این توافق، تحریمی علیه جمهوری اسلامی ایران وضع نشود و گفتمان فشار، تهدید و تحریم برداشته شود.

وی افزود: هدف دیگر برجام آن بود که تحریم‌های گذشته لغو شود اما بنابر ارزیابی‌های ما هنوز هیچ یک از این اهداف تامین نشده است، بنابراین معتقدم که برجام نتوانست اهداف خود را محقق کند.

نقوی حسینی یادآور شد: مجلس سنای آمریکا با 98 رای مثبت طرح قانون مبارزه با اقدامات ثبات‎‌زدای ایران را تصویب کرد که البته این تحریم‌ها تا اندازه‌ای بدتر از تحریم‌های برجام و قبل از برجام است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه تحریم‌های گذشته هنوز کارکرد خود را حفظ کرده، گفت: هرچند طرف مقابل تحریم‌ها را بر روی کاغذ لغو کرده اما ایران هنوز از برجام نفعی نبرده است.

وی در پایان یادآور شد: به هر حال سیستم به نوعی عمل می‌کند که نه تحریمی وجود دارد و نه اینکه با ما همکاری می‌کنند به این معنا که بانک‌های بزرگ اروپایی با ما کار نمی‌کنند علت هم تحریم نیست بلکه آنها خود را قادر به همکاری با ما نمی‌دانند.


انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۸ ۲۴ تير ۱۳۹۶
بی انصاف نفت کشور را که با حداکثر ظرفیت به فروش می رسونن نتیجه چیه حتما مدیریت و هنر جنابعالی
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۹:۵۰ ۲۳ تير ۱۳۹۶
بی انصافی نکن//پس این هواپیماهایی که میشینی توش و عشق میکنی چیه؟؟
Iran (Islamic Republic of)
111
۱۹:۲۸ ۲۳ تير ۱۳۹۶
.... به برجام
آخرین اخبار