در بخش مقالات برتر دنیا علم ایران ۱۳۰ درصد رشد دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمدجواد دهقانی سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) اظهار کرد: مقایسه تعداد مقالات داغ (hot papers) یا یک دهم درصد برتر کشور در پایگاه شاخص‌های اساسی علم آی. اس. آی (ISI) در سال ۲۰۱۶ نسبت به سال ۲۰۱۵ میلادی رشد ۱۳۰ درصدی داشته است.

وی بیان کرد: همزمان با ارتقاء این شاخص، سهم مقالات داغ کشور از کل مقالات داغ دنیا افزایش یافته که در سال ۲۰۱۵ میلادی ایران ۲ و یک دهم درصد از مقالات داغ دنیا را تولید، سال ۲۰۱۶ میلادی به ۳ و نیم درصد و در سال ۲۰۱۷ به ۴ درصد رسیده، که این آمار در سال ۲۰۱۷ میلادی در حال کامل شدن است.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC) تصریح کرد: تعداد مقالات داغ ثبت شده از جمهوری اسلامی ایران در پایگاه شاخص‌های اساسی علم در سال ۲۰۱۵ میلادی ۲۳ مورد بوده، که این آمار در سال ۲۰۱۶ به ۵۳ مورد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: این شاخص در ماه‌های گذشته امسال و سال میلادی ۲۰۱۷ برابر با ۸ مورد است که باید آن را به صورت نسبی و در مقایسه با کل مقالات دنیا در امسال مقایسه کرد.

دهقانی با اشاره به اینکه تولید علم دنیا در پایگاه استنادی آی. اس. آی براساس کیفیت طبقه بندی می‌شود، افزود: بر همین اساس یک دهم درصد مقالات برتر دنیا در این پایگاه مشخص شده که از بیشترین میزان اثرگذاری در دنیای علم برخوردار بوده و در پایگاه شاخص‌های اساسی علم آی. اس. آی هر ۲ ماه یکبار مقالات یک دهم درصد مقالات برتر دنیا معرفی می‌شود.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام اضافه کرد: مقالات یک دهم درصد برتر با عنوان مقالات داغ نیز معرفی می‌شوند که اهمیت اثربخشی این تولیدات بیشترین تاثیر را در حوزه‌های علمی به همراه دارد که تعداد کل این مقالات ۲ هزار و ۸۱۵ مورد بوده که مربوط به ۲ سال اخیر است.

وی اظهار کرد: تعداد کل مقالات داغ دنیا در سال ۲۰۱۵ برابر با یک هزار و ۱۱۶ مورد و در سال ۲۰۱۶ برابر با یک هزار و ۵۰۱ و در سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۹۸ مورد گزارش شده است.

انتهای پیام/ن

تعداد مقالات داغ ثبت شده از ایران در سال ۲۰۱۶ به ۵۳ مورد افزایش یافته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار