قائم مقام وزیر صنعت با بیان اینکه برای سال جاری 44 طرح برای رونق اقتصادی اجرایی می شود، گفت: اعتباراتی برای نوسازی 5 هزار واحد تولیدی اختصاص یافته است.

رضا رحمانی قائم مقام وزیر صنعت در گفتگو با خبرنگارصنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،در خصوص اقدامات وزارت صنعت برای ایجاد رونق اقتصادی در سال جاری گفت: در سال 95 آمارها  که هر سه ماه اعلام می شد از رشد صنعت  و روند صعودی آن حکایت داشت بوده و این حرکت از رکود به سمت رونق آغاز شده است.

وی افزود: برای سرعت بخشیدن به این روند باید بتوانیم تقاضا را تحریک کنیم تا کالای تولید شده به فروش برسد و در این خصوص بدنبال تحریک تقاضای خارجی و صادرات کالا هستیم.

وی با اشاره به برخی  ابلاغیه های ستاد اقتصاد مقاومتی گفت: یکی از اقداماتی که در سال گذشته انجام شد تعدیل تعرفه های واردات بود که هر جا تولید داخلی وجود داشت تعرفه ها به نفع تولیدکنندگان داخلی اصلاح شد.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات تولید نقدینگی و تامین منابع مالی و  سرمایه در گردش   است گفت: طرح رونق اقتصادی و اعطای تسهیلات به واحدهای صنعتی و کشاورزی  در قالب طرح رونق که سال گذشته آغاز شد امسال نیز به همان منوال ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: علاوه بر طرح رونق با همکاری بانک مرکزی 10 هزار میلیارد تومان منابع از صندوق توسعه ملی برای نوسازی و بازسازی 5 هزار واحد تولیدی اختصاص یافته است که این واحدها توسط سازمان صنایع استان ها به تدریج برای دریافت تسهیلات نوسازی معرفی می شوند.

وی با بیان اینکه نوسازی تجهیزات و استفاده از تکنولوژی ها روز دنیا تاثیر بسیاری بر تولید دارد گفت: نوسازی و تجهیز واحدهای تولیدی به فناوری ها و دستگاه ها مناسب موجب ارتقا کیفی محصول و رقابت پذیر شدن آن می شود و در نتیجه می توان به اشتغال نیز کمک شایانی کند.

وی در پایان تاکید کرد: در سال جاری وزارت صنعت برای رونق اقتصادی 44 طرح بر اساس ابلاغیات ستاد اقتصاد مقاومتی در دیتور کار قرار داده که طرح رونق تولید،بهره برداری از 6 واحد تولیدی جدید و نوسازی 5 هزار واحد از مهمترین انها است.

 انتهای پیام/

 10 هزار میلیارد تومان برای  بازسازی 5 هزار واحد تولیدی اختصاص یافته است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار