رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با بیان اینکه ۱۵۰ هکتار گلخانه در استان لرستان در دست احداث است گفت: ۳۶۰ هزار تن خیار و گوجه در فضای باز کاشت می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛عبدالرضا بازدار ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از گلخانه دیناروند خرم‌آباد اظهار داشت: با توجه به وضعیت نگران‌کننده‌ای که در بحث منابع آبی وجود دارد و تغییرات اقلیمی که در سطح دنیا و به‌ویژه در کشور ما اتفاق افتاده، بحث استفاده بهینه از منابع آب‌وخاک به‌عنوان یک اولویت مهم در دولت به آن پرداخته‌شده است.

وی افزود: در بحث سیستم‌های توسعه نوین آبیاری و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته است، طی چهار سال اخیر در استان لرستان بیش از ۱۵ هزار هکتار اراضی آبی استان به سیستم‌های نوین آبیاری تحت‌فشار قطره‌ای مجهز شده که بیش از ۸۵ درصد منابع آن را دولت تأمین کرده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان عنوان کرد: در حال حاضر ۳۱ هکتار گلخانه در حال بهره‌برداری داریم که ۱۵۰ هکتار در دست احداث است.

وی بیان کرد: در شهرستان کوهدشت ۱۰ هکتار گلخانه به سرمایه‌گذار واگذار شده در شهرستان پلدختر ۲۰ هکتار، در دلفان ۳۰ هکتار و در شهرستان دورود ۵۶ هکتار گلخانه در حال ساخت عملیات سازه‌ای است.

بازدار تصریح کرد: در شهرک کشت و صنعت لرستان نیز کار بسیار خوبی با آخرین تکنولوژی در حال انجام است و ۱۰ هکتار انجام‌شده که ۵۰ هکتار دیگر آن نیز در دست اقدام است.

وی ادامه داد: در تغییر اقلیم استان هم سرمای شدید و هم گرمای خیلی شدید داریم که این نوسان اقلیم در توسعه کشاورزی محدودکننده است و هیچ راهی نداریم جز این‌که خیلی از محصولات را در فضای محدود مثل گلخانه تولید کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان گفت: در حال حاضر ۱۴ هکتار از واحد‌های گلخانه‌ای با ۱۷ میلیارد تومان در حال واگذاری است؛ در استان لرستان ۱۲ هزار هکتار گوجه و خیار در فضای باز کشت می‌شود که حدود ۳۶۰ هزار تن تولید محصولات خیار و گوجه در فضای بازداریم.

وی اظهار داشت: اگر بتوانیم این ۳۶۰ هزار تن را در فضای گلخانه‌ای کاشت کنیم به هزار و ۲۰۰ هکتار زمین نیاز داریم که با این اقدام ۱۱۰ میلیون مترمکعب در سال صرفه‌جویی آب را خواهیم داشت.

انتهای پیام/پ

۱۵۰ هکتار گلخانه در لرستان احداث می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.