مدیر کمیته امداد لارستان از اجرای ۴۵ طرح اشتغالزایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ هوشنگ دلاور مدیر کمیته امداد لارستان گفت: پارسال ۳۱۴ طرح اشتغال‌زایی با هزینه‌ای بیش از ۴ میلیارد تومان از طریق پرداخت وام اشتغالزایی در این شهرستان عملیاتی شد.


وی افزود: امسال نیز ۴۵ طرح با اعتبار۵۵۵ میلیون تومان در این شهرستان اجرا شده است.

دلاور با بیان اینکه در این شهرستان تعداد ۴ هزار و ۵۷۵ مددجو زیرپوشش این نهاد قرار دارند، ادامه داد: این افراد با کمک مردم و دولت مورد حمایت هستند و کمک‌هایی که توسط مردم در اختیار کمیته امداد قرار می‌گیرد فقط در شهرستان لارستان صرف می‌شود.


وی اظهار داشت: پارسال مردم این شهرستان بالغ بر ۵ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان به این نهاد کمک کردند که بر اساس این درآمد‌ها در طرح محسنین تعداد ۲ هزار و ۶۶۵ حامی، مبلغ یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان در این طرح هزینه کردند.


دلاور با بیان اینکه در سال ۹۵ تعداد ۳۲۸ فقره جهیزیه برای نوعروسان با هزینه ۷۰۹ میلیون تومان از بودجه‌های مردمی و دولتی تهیه شده و در اختیار نوعروسان قرار گرفته است، افزود: در این مدت ۳۶۵ مورد وام قرض‌الحسنه با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در اختیار متقاضیان قرار گرفت.


وی درباره ایجاد تسهیلات برای ۷۱ خانوار از مددجویان زیرپوشش کمیته امداد لارستان در زمینه معافیت انشعابات رایگان برق و گاز، گفت: همچنین ۲۴ نفر از فرزندان خانواده‌های تحت پوشش نیز از خدمت سربازی معاف شدند.


دلاور با اشاره به جذب ۲۳۰ میلیون تومانی اعتبار دولتی و جمع‌آوری یک میلیارد تومان کمک‌های خیرین برای ساخت و تعمیر مسکن محرومین، افزود: مبلغ ۱۵۰ میلیون تومان نیز از مبالغ صدقات مردمی به بحث تعمیرات و ساخت مسکن اختصاص داده شده است.


مدیر کمیته امداد لارستان به بهره‌مندی بیش از ۸ هزار و ۳۰۰ نفر از مددجویان از کارگاه‌های آموزشی عقیدتی، اجتماعی و فنی اشاره و تصریح کرد: در کلاس‌های فنی پس از اخذ مدرک به افراد شرکت‌کننده وام‌های اشتغال پرداخت تا از این طریق بتوانند برای خود شغل ایجاد کنند.


وی بیان کرد: در طرحی با عنوان «شوق زیارت» تعداد ۲۷۵ مددجو به صورت رایگان به مشهدمقدس و ۹۲ نفر از طرف کمیته امداد لارستان به عتبات عالیات اعزام شدند.


دلاور با اشاره به طرح‌های توانمندسازی مددجویان در بیمه اجتماعی، گفت: در این طرح، مددجو با پرداخت ۱۰ سال بیمه بازنشست شده و از طرف تامین اجتماعی مستمری به آن‌ها پرداخت می‌شود که در مجموع در سال گذشته برای یک هزار نفر این اتفاق با هزینه ۳۲۵ میلیون تومان رخ داد.


وی با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان امسال ۵۷۰ حامی آمادگی خود را برای حمایت از ۱۷۰ کودک یتیم اعلام کردند، تصریح کرد: در ماه رمضان مبلغ ۲۳۷ میلیون تومان نیز به خانواده‌ها به صورت نقدی و کالایی و همچنین سفره‌های افطاری به مددجویان مناطق محروم کمک شد.


مدیر کمیته امداد لارستان تصریح کرد: در ماه مبارک رمضان با حضور مسئولان از منزل ۸۵ نیازمند بازدید ۴۰ میلیون ریال برای کمک به آن‌ها جمع‌آوری شد.
انتهای پیام/ر

تعداد چهار هزار و ۵۷۵ مددجو زیرپوشش کمیته امداد لارستان قرار دارند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار