مسئول آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آران و بیدگل از اجرای طرح سنجش سلامت دو هزار دانش‌آموز این شهرستان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،کمال بلالی  اظهار کرد: در این طرح بیش از دو هزار نو آموز دختر و پسر آران و بیدگل مورد سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی دانش‌آموزان در دو مرحله تا پایان مردادماه اجرا می‌شود، افزود: نو آموزان عادی در محله نخست و دانش آموزان مردودی سال گذشته و اتباع در مرحله دوم مورد سنجش قرار می گیرند.

مسئول آموزش ابتدایی آموزش و پرورش آران و بیدگل تاکید کرد: طرح سنجش دانش آموزان شامل ارزیابی بینایی، دید رنگ، شنوایی، گفتاری، آمادگی تحصیلی، توده بدنی، وزن و قد، غربالگری اختلالات دهان و دندان است.

وی با اشاره به ضرورت پیگیری مشکلات ویژه ای که در بین دانش آموزان مشاهده می شود، گفت: این گروه از دانش آموزان با کسب اطلاع از خانواده ها در زمان ثبت نام به صورت محرمانه شناسایی شده و به معلمان و خانواده های آنها نیز آموزش هایی در این زمینه ارائه می شود.

بلالی افزود: یکی از وظایف اجتماعی ما این است که در این طرح حساسیت زیادی داشته باشیم و به همین خاطر است که همه همکاران حساسیت ویژهای بر روی این طرح دارند و اگر این طرح به خوبی اجرا شد، اثرات مثبتی خواهد داشت.

وی گفت: طرح سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان، فرصتی است تا با شناخت دقیق فرزند خود در پیشگیری یا رفع ناتوانیهای جسمی و ذهنی اقدام کنیم.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار