رئیس منابع طبیعی چادگان گفت: امسال 45 هکتار از مراتع بخش مرکزی و چناررود طعمه حریق شده است که به دلیل عدم همکاری مردم در خاموش کردن این حریق خسارت سنگینی به مراتع وارد شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مهدی اسدپور امروز در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان چادگان اظهار داشت: مسؤولان دامپزشکی با همکاری شبکه بهداشت در خصوص راه‌های پیشگیری از سرایت و انتقال بیماری تب کریمه کنگو اقدام کنند.

وی افزود: منابع طبیعی تدابیر احتیاطی به منظور پیشگیری از حریق مراتع را در دستور کار خود قرار داده و با فرهنگ‌سازی در بین روستائیان نسبت به حفظ مراتع آگاه‌سازی می‌کنند تا مراتع شهرستان طعمه حریق نشود.

فرماندار چادگان با تأکید بر اینکه آب مایه حیات است، بیان داشت: در این راستا لازم است مسؤولان آب شهری و روستایی در زمینه مصرف صحیح آب کلاس‌های آموزشی برای شهروندان برگزار کنند تا از هدررفت آب‌های روستایی و شهری کاسته شده و شهرستان به بحران آب دچار نشود.

اسدپور در ادامه از اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان به دلیل همکاری با مدیریت شهرستان در زمان وقوع بحران‌های مختلف و کمک و همراهی برای مهار بحران‌ها تقدیر و تشکر کرد.

غلامرضا کارگر، رئیس منابع طبیعی چادگان نیز در این جلسه گفت: امسال 45 هکتار از مراتع بخش مرکزی و چناررود طعمه حریق شده است که به دلیل عدم همکاری مردم در خاموش کردن این حریق خسارت سنگینی به مراتع وارد شد.

وی ادامه داد: 7 مورد آتش‌سوزی در شهرستان داشتیم که عاملان 3 مورد شناسایی شده و به مراجع قضایی معرفی شدند.

مهدی زمانی، مدیر اداره آب و فاضلاب روستایی چادگان نیز مطرح کرد: با صرفه‌جویی روستائیان در مصرف آب شرب می‌توان بحران آب را پشت سر گذاشت که در این راستا کارشناسان این اداره با آگاه‌سازی مردم در زمینه مصرف بهینه آب اقداماتی را انجام داده‌اند که بسیار حائز اهمیت است.

وی همچنین اذعان کرد: در حال حاضر 5 هزار و 920 مشترک در 61 روستا وجود دارد؛ 22 روستا با مشکل آب روبرو بودند که با اجرای پروژه آب مشکل 15 روستا برطرف شد و تنها 7 روستا داریم که با تانکر سیار آب‌رسانی می‌شوند.

بختیار حاجتی، مدیر جهاد کشاورزی چادگان در رابطه با الگوی کشت در شهرستان بیان داشت: کشت سیب‌زمینی امسال نسبت به سال گذشته 18 درصد کاهش داشته، در صورتی که کشت عدس دیم نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: کشت موسیر، گل محمدی، کلزا، سیر و عدس دیم می‌تواند جایگزین کشت سیب‌زمینی شود و الگوی کشت نیز پیگیری شود.

در این جلسه مسؤولان ادارات بر آمادگی کلیه دستگاه‌های اجرائی خصوصاً واحدهای آتش‌نشانی شهرداری‌ها جهت حضور در حوادث و حریق‌های احتمالی در هر نقطه از شهرستان بر اساس اعلام مدیریت بحران شهرستان و اداره منابع طبیعی تأکید کردند؛ در پایان این جلسه مسؤولان ادارات به بیان مشکلات حوزه خود پرداختند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.