رئیس اتحادیه چایکاران گفت:طبق روال همه ساله 60 درصد چای تولیدی کشور از چین اول و دوم برگ سبز چای استحصال می شود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد کاهش یافته است.

ایرج هوسمی رئیس اتحادیه چایکاران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، از کاهش تولید برگ سبز چای خبر داد و گفت: طبق روال همه ساله 60 درصد چای تولیدی کشور از چین اول و دوم برگ سبز چای استحصال می شود که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 6 درصد کاهش یافته است.

به گفته وی سرمازدگی در چین اول و تاخیر در برداشت محصول و شرایط اقلیمی در چین دوم از جمله دلایل اصلی کاهش میزان تولید به شمار می رود.

هوسمی با اشاره به پیش بینی وضعیت تولید در سال جاری افزود: در صورت استمرار بارندگی و شرایط مساعد اقلیمی کاهش تولید در چین اول و دوم جبران خواهد شد.

رئیس اتحادیه چایکاران با اشاره به اینکه کیفیت چای بهاره در دنیا کم نظیر است، بیان کرد: براین اساس طی سال های اخیر تقاضا برای خرید چای ایرانی افزایش یافته به طوریکه کارخانه ها تمامی چای تولیدی درجه یک چین اول و دوم بهاره خود را به فروش می رسانند.

انتهای پیام/

آخرین وضعیت تولید برگ سبز چای

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۳ ۲۵ تير ۱۳۹۶
چند وقت پیش ترکیه بودیم دیدیم کیسه های زرد چای نپتون آمریکائی با ثلث قیمت حراج کرده از هولمون ۱۰ بسته خریدیم حالا که اومدیم ایران دم کردیم دیدیم چای بهاره خودمونه تازه با کلی خرده چوب
آخرین اخبار